Nekromanti [Promotion] Wonders & Witchcraft - en OSRig blogg

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Wonders & Witchcraft skriver jag framförallt OSR-relaterade saker på dålig engelska. Oftast är det Monster eller Magiska Föremål men ibland blir det en Spell eller en Husregel.

Jag har till exempel läst Häxhammaren och skapat några spells från vad den berättar om häxor och hittat vad som kan vara världens första protesöga och gjort ett magiskt föremål av det. Regelmässigt utgår alla poster från Lamentations of the Flame Princess, men ofta är det väldigt enkla saker som borde gå att konvertera till vilket regelsystem som helst.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Idag förklarar jag varför 7 eller 4 klasser är för många och hur jag kör med bara två klasser när jag bara har tre spelare: A Question of Class
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
chrull;n20474 said:
Idag förklarar jag varför 7 eller 4 klasser är för många och hur jag kör med bara två klasser när jag bara har tre spelare: A Question of Class
Älskar din approach och jag har kört med 2 klasser flera gånger tidigare med OSR D&D. Bland annat har två av mina längsta kampanjer varit upplagda på just det sättet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
God45;n20476 said:
Älskar din approach och jag har kört med 2 klasser flera gånger tidigare med OSR D&D. Bland annat har två av mina längsta kampanjer varit upplagda på just det sättet.
Jag tror det kommer funka skitbra. Spelarna verkade pepp också.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mer kartor! http://wondersandwitchcraft.blogspot.se/2014/06/map-of-irontick.html
Ett försök till en abstrakt karta som visar hur man tar sig runt i det underjordiska Irontick. Eller, i alla fall hur man tog sig runt för hundratals år sedan, innan dvärgarna som bodde där alla gick och dog.

Lulz dorfs.
Björn Wärmedal said:
Jag tryckte på gilla! Eftersom kloptok inte gjorde det ;)
kloptok said:
:D Men för att förklara mig: du kanske tycker det är oskyldigt att trycka på "gilla", men varje sådant klick är ett litet steg på chrulls väg längre och längre ner i en mörk avgrund av självförhärligande och megalomani.
Björn Wärmedal said:
 
Top