Nekromanti [Promotion] Trouble for Hire

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Var precis med om ett mycket märkligt sammanträffande. Jag satt och bläddrade runt i min rollspelssamling PDF:er och råkade fastna på "Sweet Agatha" av Kevin Allen Jr. Tyvärr har jag aldrig fått chansen att spela detta, men däremot läst spelet vid flera tillfällen. Jag blev plötsligt lite nyfiken kring om spelskaparen gjort några andra spel nyligen och lyckades efter lite google:ande hitta att han kickstartade spelet "Trouble for Hire" förra året, vilket helt undgått mig.

Spelet fanns på hans webplats för $10 vilket jag egentligen kan tycka är lite mycket pengar för ett spel som jag egentligen inte vet så mycket om. Av en händelse så går jag gå in på drivethrurpg och där ligger spelet som "Deal of the day" för $4.

https://www.drivethrurpg.com/product...tD&from_home=1

Det märkliga i allt detta är att detta spel (och enbart detta spel) är dagens "Deal of the day" just idag. Hur stor är sannolikheten att jag bara råkade tänka på den här spelskaparen idag och bara råkade google:a upp hans senaste spel (sedan Sweet Agatha 2009) som bara råkade vara drivethrurpg:s deal of the day? Uppenbarligen är den sannolikheten 100% och jag köpte spelet :)

(Eller har drivethrurpg någon algoritm för att se vilket spel jag nyligen google:at på och erbjuder mig just det spelet som deal of the day? Låter lite scary, men nästan mer sannolikt).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Deal of the day funkar inte så. Man måste be om det som försäljare veckor i förväg, sedan lottas man en dag att vara DotD, men får inte veta det förrän ens grej plötsligt börjar sälja som smör.

Du hade flax. Köp en lott.
 
Top