Nekromanti [Promotion] Symbaroums grafiska form spikad!

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
APRIL, APRIL! Om nu någon trodde något annat ... :)

http://i.imgur.com/IxfH93f.jpg

Efter hårt slit har vi nu spikat formen för grundboken - stilren, lättillgänglig och med inslag av fotografier som välbehövlig kontrast till Martins fantasy-bilder.

Bilden är hämtad direkt från inledningen till det avsnitt som behandlar skogsbältet Davokar. Notera att boken kommer att tryckas på ganska tunt, högblankt papper. I skrivande stund undersöker vi också möjligheten att doftsätta sidorna. Hur perfekt vore det inte med en grundbok som luktar murrig granskog (tänk wunderbaum)!?!

Vi hoppas att ni gillar både formgivning och den jätte mustiga texten!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ser ju jäkligt bra ut. Mycket bättre än jag hade förväntat mig. Nu är jag övertygad och lägger en förhandsbeställning direkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Riktigt tjusigt måste jag säga! Känns fräscht men samtidigt klassiskt.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Äntligen ett nytt snyggt svenskt rollspel! Länge sen sist.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Galet snyggt!

Jag lägger ner det här med rollspelsdesign nu. Detta går aldrig att bräcka.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Snyggt! Kan för övrigt tänka mig att comic sans skulle passa bra för brödtexten. Och kanske rubriker. Äh, varför inte köra comic sans till allt?!
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Snyggt! Rubrikerna för det vilda och det öppna området verkar ha bytt plats (ville bara nämna det ifall det missats).
Påminner om alla powerpoints man haft turen att få uppleva å yrkeslivets vägnar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Känns om något som ett aprilskämt.

Martins bilder är ju fantastiska och den där elefanten som skall lukta barr, bark och djurspillning känns sådär. I morgon kanske jag tycker annorlunda, men en sån här dag är jag rätt skeptisk inställd. Eller så hoppas jag innerligt att inte fotografier på elefanter skall sitta placerad sida vid sida men fantastisk fantasy konst.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Det är vanskligt att aprilskämta rollspelare. Vi är alldeles för desperata efter vår fix för att ifrågasätta.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Kanske överflödig kommentar men: APRIL APRIL!

Symbaroums grafiska form är visserligen till 90% spikad och ser kalasbra ut, men den liknar inget av den smygtitt som postades här. Vi lovar, vi kommer inte att ha foton på elefanter eller sätta någon text i varken Papyrus eller Copperplate Bold. Doftsättningen ligger även den pyrt till skulle jag säga.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
För att (förhoppningsvis) stilla oroliga själar kan jag däremot avtäcka en mer skarp variant här:

http://i.imgur.com/qd33V4i.jpg

Ovanstående är en tjuvtitt in i kapitlet om Monster och Motståndare, och även om det exakta innehållet och den exakta layouten kan komma att ändras innan vi är klara med boken så ger det en bra fingervisning om manéret och känslan vi vill åt. Hoppas ni gillar det!
 
Top