Nekromanti [Promotion] Spelfanzinet HYDRA, andra tråden.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Den första tråden försvann in i glömskans dimmor, så jag startar en ny,

Rollspelsfanzine var en stor grej förr, de var som bloggar på papper. Kul läsning och ideer från en tid före Internets intåg, ett sätt att få se vad som var på gång i andra spelgrupper. I dag är fanzinen av förklarliga skäl betydligt färre, även om vi kommunicerar oändligt mycket mer kring hobbyn än vi ens kunde drömma om då. Men sitter du och är nostalgisk ibland, och vill få dina spretiga artiklar serverade på papper så finns det ändå några möjligheter till det, och Hydra är en av dem.

Hydra är ett rollspelsfanzine från en alternativ tidslinje där den moderna tidens retrogrejer i KSR- och OSR-stilarna samexisterar med Äventyrsspels faktiska utgivning fram till 1989 (Nya Mutant, men inte DoD91).

Precis i dagarna har det efterlängtade Hydra #8 äntligen kommit ut. Den finns både som PDF via DriveThruRPG för de som föredrar att läsa digitalt, och som papperstidning som går att beställa via Lulu.

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i66.tinypic.com\/25ywzl0.png"}[/IMG2]

I detta nummer följer det med äventyr till både Hjältarnas Tid och Drakar och Demoner, och massa andra kul saker. Den perfekta kompanjonen för semesterns hängmatteläsande.

https://hydra1989.wordpress.com

(Psst! Ibland har Lulu fri frakt, håll ögonen öppna.)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
clarence redd;n324218 said:
Snajsigt omslag!
Amerikansk reklamposter från 30-talet för en nationalpark.

Hydra har noll kronor i illustrationsbudget, så det är en spännande sport att hitta något till varje nummer. :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
wilper;n324226 said:
Hydra har noll kronor i illustrationsbudget, så det är en spännande sport att hitta något till varje nummer. :)
Du får väl styra över lite från Nordnordosts feta Pateron-inkomster.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Jag har faktiskt en plan för de där inkomsterna. När de blir tillräckliga skall jag köpa en mikrofon åt en gäst som jag velat ha på podden i flera år, men som inte har haft möjlighet att delta.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
wilper;n324252 said:
Jag har faktiskt en plan för de där inkomsterna. När de blir tillräckliga skall jag köpa en mikrofon åt en gäst som jag velat ha på podden i flera år, men som inte har haft möjlighet att delta.
Vad kostar en sån mikrofon?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Några hundralappar. Något användarvänligt med USB-kontakt. Jag vill upp ett steg i ljudkvalitet från helt vanligt telekonferens-headset.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,533
Location
Göteborg
wilper;n324226 said:
Amerikansk reklamposter från 30-talet för en nationalpark.

Hydra har noll kronor i illustrationsbudget, så det är en spännande sport att hitta något till varje nummer. :)
Att bilden är från 1930-talet hade jag aldrig kunnat gissa. Den ser förvånansvärt modern ut.

Men det låter som en sport i min smak. I stort sett hela Odd Soot växte fram så. Arkivfridykning? Googlingsprickskytte?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Ni som beställer era egna Hydror från Lulu i stället för att få dem hemskickade mot bidrag till tidningen kan nu passa på att beställa via följande länk: http://www.lulu.com/shop/wilhelm-person/hydra-8/paperback/product-24121288.html

Ange koderna ONESHIP och LULU10 i den ordningen vid utcheckningen för att få fri men långsam frakt och dessutom 10% på priset (tas ur Lulus andel, inte Hydras).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Det nya numret är nog det bästa hittils! Taxi1000 av Mikael Elison är kanske årets bästa rollspelskampanj på svenska.

För att vara den enorma narcissisten jag alltid är måste jag också säga att min artikel om Vathek är jättebra!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Hade jag varit en lika stor narcissist hade jag pratat om nya bakgrunder till Troika!, men istället säger jag ”Wow! Wilhelm Person artikel med regler för att spela en monstersamlare alltså! Vilken grej!”
 
Top