Nekromanti [Promotion]Kolla in två gratiskapitel av Mutant: Year Zero

Joined
1 Feb 2013
Messages
669
Location
Nibiru
Mors,

Borta på DrivThruRPG finns nu en helt gratis preview av den kommande engelska utgåvan av Mutant: År Noll, layoutad av Dante! Den innehåller de två första kapitlen av spelet, inklusive det nya rollformuläret.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Ser faktiskt riktigt bra ut, jag är positivt överraskad! Skummat igenom och översättningen verkar vara bra - har ni haft professionell hjälp här och/eller hjälp av personer med engelska som modersmål? Snyggt är det ju också, men annat kan man ju inte vänta sig av vår favorit-originalare.

Kommer det tillkomma extra illustrationer i den nya boken? Vore coolt och säkert mycket uppskattat med några bilder med landmärken från New York och London. Nu dyker ju Globen och Kaknästornet upp på ett par illustrationer och det kan jag väl leva med, gissningsvis känner inte så många internationella kunder igen dem.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
669
Location
Nibiru
Grundöversättningen är vår egen, men sedan har vi fått hjälp med korr och språkbearbetning av både Peter Larsson (etepete här på wrnu tror jag) och av Modiphius korrläsare.

Några nya illustrationer tillkommer, ja - just på London och NY, som ju blir de nya "officiella" zonerna. Japp, de svenska landmärkena på andra bilder får bli lagom mystiska och exotiska för jänkarna. :)
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Riktigt snyggt omslag! Lite av den beskrivande texten såg konstig ut tyckte jag... "Unstoppable but highly unpredictable mutant powers".
 
Top