Nekromanti [Promotion] Alexandria.dk - vi har brug for svensk hjælp og viden

Penguin

Veteran
Joined
17 Jun 2019
Messages
1
(Ursäkta mitt danska språk)

Alexandria.dk er en oversigt over rollespil-scenarier, konvent og forfattere. Der er informationer om over 5.500 scenarier (hvor over 850 kan downloades), 700 konvent og næsten 3.000 forfattere og brætspil-designere.

Jeg oprettede Alexandria i 2003. Websitet er ikke-kommercielt og er drevet af frivillige. Men de fleste scenarier og konvents er danske. Og det er en fejl! Der er ingen grund til kun at samle informationer om dansk rollespil, når Sverige også har så meget rollespils-historie. Den første danske rollespil-konvent (Viking-Con) blev oprettet i 1982, netop fordi arrangørerne havde været på GothCon i Sverige!

Derfor har jeg brug for jeres hjælp! Jeg er ikke så god til at tale svensk, og Google Translate mener fx, at Demokratin i den svenska lajvrörelsen betyder Democracy in the Swedish laundering movement! Jeg har været på Knutpunkt et par gange, men ellers kender jeg ikke så meget til det svenske rollspel/lajv-miljø. Lige nu har Alexandria informationer om knap 100 svenske konvent, 400 svenske scenarier og 300 forfattere. Det er alt, alt for lidt.

Hvis du har lyst til at hjælpe, så har jeg (og Alexandria) blandt andet brug for:
  • Indtastning af online konvent-programmer (fx fra Prolog, GothCon, m.m.).
  • Information og viden om øvrige svenske konvent.
  • Kontakt til forfattere for at høre, om de vil have deres scenarier op til download. Vi respekterer ophavsret på Alexandria og vil have forfatternes tilladelse.
  • Indscanning af gamle programmer og konvent-scenarier, hvor de stadigvæk findes.
  • Kontakt til gamle arrangører, som ligger inde med informationer.
Det meste af teksten på Alexandria er oversat til svensk (beta). Nu er det "kun" indholdet, som mangler.

Jeg håber senere også at få (mere) indhold fra andre lande. I første omgang kigger jeg på de nordiske lande, men der er også informationer om scenarier, personer og konvent fra øvrige lande, blandt andet Vitryssland.

Skriv endelig her eller på e-mail (peter@alexandria.dk), om du har lyst til at hjælpe.

Tak for opmærksomheden.
 
Top