Nekromanti Project Breaker

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Yo!

Jag ligger i startgroparna för att göra ett fanzin som ska komma ut med 4 nummer näsya år och jag söker nu de som är intresserade av att medverka.

Fanzinet kommer att inrikta sig på att presentera ideer av olika slag för spelledare, vara sig det är nya rollspel, kampanjdeer eller resurser av olika slag. Artiklarna kommer att innehålla generell information men med allmänna värden så att det kan konverteras till de existerande systemen.

Just nu inkluderar planerna även material till Sveriges undergroundrollspel, spel som The Dark Spire, Tellus och så vidare som inte är kommersiellt utgivna.

För att ge er en bild av vad som mommer vara med i fanzinet så kommer här några av mina ideer.

Courts of Alcairthonn- Ett intrigspel där man spelar adelsmän i konflikt och samspel och detta kan spelas både med och utan spelledare.

Age of Paradise- En kampanjvärld i ett paradis och dess överlevnad eller fall över kampanjens tid.

Nabourne- En fantasystad där jag lägger grunden och den som vill får vara med och utveckla och påverka, konstruktion enligt kommitte i stil med hur vissa antologier sköts.

FantasyF-R-I-E-N-D-S - Humorrollspel av en mer berättande karaktär, komplett med manus, där spelarna skriver sina repliker.

Fanzinet kommer troligtvis vara i form av limmat häfte med en lös spelardel för rollformulär, kartor, bilder med mera.

Ni som är intresserade av att medverka kan höra av sig. Tecknare kan ta sig en titt på min hemsida, tecknar ni i den klassen eller bättre får ni gärna hjälpa till.

Daniel "Warduke" Schenström

Daniel Schenström är en 26årig student som skrivit åt Runan och Codex, tecknat åt Runan, Codex, Weird Quest med mera. Han har gett ut fanzinet SK Lokes Lunta i 10 år och spellett sedan 1986.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det låter trevligt. Första numret har ju inte premiär förän första kvartalet nästa år så du har fram till dess att fundera på vad du ska skriva om och så. Tillhör du den där superkreativa typen som lätt kan spotta ur dig hundratals sidor ska det nog gå att ordna utrymme. Meningen med Procejt Breaker är att ge ett utrymme för spelledare att få ner sina kreativa ideer på papper så att andra kan nås även utanför forum som detta. Papper kostar inte uppkopplingsavgift heller.

Skicka gärna ett mail (asdressen finns i min profil) och berätta vad du kan tänka dig att skriva om. Och Entmomophobiac, det gäller alla andra som är intresserade också.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Re: Illustrationer

Jag skulle kunna bidra med lite illustrationer i mån av tid och beroende på mängd. Har jobbat som illustratör tidigare...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Illustrationer

Mängden är inte riktigt bestämd än och jag har precis börjat skissa på layouten. Jag tänkte samla folk under en månad eller två, sedan koordinera upp hela arbetet så jag vet lite närmare hur mycket material jag kan förvänta mig från var och en.

Jag kommer sätta upp en hemsida med ett forum på senare så att vi kan diskutera ihop oss, det är ju inte meningen att jag ska bestämma allt.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Top