Nekromanti Problem med UniUploader

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Här är mitt problem (i röd text).



Files Uploaded: CharacterProfiler
WoW Parser Start
Account:seinet System:EU
init(LocaleTranslator)
luaParser(myProfile): 0.34mb 9364lines 0secs
myProfile prescanner
SERVER: Steamwheedle Cartel
CHARACTER: Matiss CPv2.40 [enUS] not updated
myProfile has no new profiles
WoW Parser Done (processing time: 2 seconds)


Är det någon som har samma problem som jag eller som har en lösning på problemet?

/Seinet Wintermute - Fattig som en lus
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag fick också problem med Character Profiler 2.40.

Den enklaste lösningen verkar vara att gå tillbaka till version 2.31a.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Det verkar som att version 2.4 inte har vettig locale information och tror att vi kör på en US ser ver istället för en GB server och därav updateras inte din profil.

Så ja mitt tips är att gå tillbaka till föregående version också då den funkar hyfsat fortfarande.

edit: Har gått igenom koden lite snabbt och det enda jag kan se är ändrat har med pvpranken att göra möjligt att något går snett där.

Rekommendation kan vara att ta bort CharacterProfiler.lua i savedvariables biblioteket och testa att spara om alla data och sedan uploada igen
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag har identifierat problemet med mina uppladdningar. Det verkar som att den inte visar recept som är nyare än en viss patch. Någon av mina addons ger ju en indikation på vad det är för vendor-price på vissa saker i spelet, bland annat på vad de färdiga stenarna kostar. Jag märkte att ingen av stenarna som det saknas information från har blivit uppdaterade på RPGoutfitter. Däremot uppdateras samtliga andra föremål som de skall, reputation, inventory, gear osv. Jag skall se om jag någon dag kan orka göra en manuell lista med mina recept (eller kanske bara de som saknas på RPGoutfitter) som jag kan posta här.

Alternativet är väl att försöka lobbya för att blizzard även skall visa recepies på Armory.

/Seinet Wintermute - Den blå mätaren har tangerat Zul'Aman på be.imba.hu nu :gremlaugh:
 
Top