Nekromanti Priskoll: Sagaon om Ringen - rollspelet.

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har channsen att lägga vantarna på gammla Sagan om Ringen - rollseplet ifrån äventyrsspel.
Vad skulel ni punha ut för ett sådant ? Vad är det värt i dagens läge ??

/ Johan K, som blev _välldigt_ nostalgisk när man såg detta spel !
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Några hundra. Om det nu inte är ren nostalgi som gör att du vill ha spelet så är dock mitt tips att du köper MERP istället, som inte har massakrerade tabeller.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om det nu inte är ren nostalgi som gör att du vill ha spelet
Humm, om sanningen ska fram så är det ett stort parti med nostalgi som är rätt tungt invägande här.. Just det här spelet är ju urspelet till att jag började lira just rollspel. Så channsen är nog att jag köper det hela. Just för att det är så jäkla mycket nostalgi i det hela...

/ Johan K, som även mer & mer börjat sammla på rollspel.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Då det begav sig pungade jag ut med 249 kr. Som rollspel betraktat var det bortkastade pengar, spelet är trasigt redan från början och blir användbart först om man äger de nummer av Sinkadus där alla dumheter och tryckfel rättades till. (När man gjort det visar det sig att det man trodde var en trasig räserbil i själva verket var en sovjetisk traktor byggd av delar från tyska stridsvagnar m/1918.)

Som kulturgrej var det däremot väl investerade pengar eftersom jag fick upp ögonen för Tolkiens berättelser.

Du ska inte behöva ge mer än 200 kr för ett välbevarat, komplett exemplar. Slitna eller inkompletta exemplar: max en hundring.

Dewil
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Vad skulel ni punha ut för ett sådant ?
Inte särskilt mycket, men det mest med tanke på att jag redan äger ett exemplar. Mitt betalade jag runt en hundring för i begagnat men ganska bra skick (exakt hur mycket jag betalade är svårt och säga för att det var ett av fyra spel som jag pröjsade en femhundring för tillsammans) och det tycker jag var en ganska ok deal. Om jag inte ägde det skulle jag kunna tänka mig att lägga upp till 150 kr för ett, kanske så mycket som 200 om det var i väldigt bra skick. Hursomhelst tycker jag att du ska slå till med tanke på att ett par hundringar kan man både ha och mista medans ett spel kommer stå och glänsa på din hylla för resten av ditt liv. Du kommer att ångra dig om du låter bli.

/Anders
 
Top