Nekromanti Priskoll/Säljes: Gamla Drakar och Demoner-grejer

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Hej!

Jag behöver lite hjälp! Jag har diverse gamla Drakar och Demoner grejer som jag vill sälja, och jag har lovat en kompis att få köpa dem först. Problemet är dock att jag inte har koll på vad som är ett rimligt pris.

Här är en lista på vad jag har:

Drakar och Demoner, v3 (1985) (Regelbok på 68s). Något slitet men komplett. Äventyren "Spindelkonungens pyramid & Skelettbyns hemlighet" + allt (?) annat som medföljde i lådan finns med.

DoD Expert. Regelbok & magibok. Bra skick förutom att själva lådan inte finns kvar.

DoD Gigant. Regelbok & kampanjbok
DoD, v5 (?), 1991. Den lite tjockare lådan med tre (?) böcker i + introäventyr och lite annat smått och gott.

DoD - Monster. En låda med 4 böcker + skräcktabell.
DoD - Ereb Altor-boken (inklusive stor färgkarta)
DoD - Krigarens handbok.
DoD - Alver
DoD - Svartfolk (? tror jag. Har inte grejerna framför mig nu)
DoD - StadsintermezzonDoD äventyr - Djupets fasor
DoD Chronopia

Samtliga grejer är i gott skick, och de nyare är t.o.m. i mycket bra skick.

Allt är till salu förutom (om jag inte övertalas) DoD v3, Expert och Gigant. Jag vore tacksam för synpunkter på vad som är rimliga priser på grejerna.

Min kompis är endast intresserad av:
DoD - Ereb Altor-boken
DoD 1991
Äventyren "Spindelkonungens pyramid & Skelettbyns hemlighet" som kom med DoD v3. (Återstår dock att se om jag vill splitta upp det.)

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig! Tack på förhand!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Priskoll: Gamla Drakar och Demoner-grejer

DoD-böcker går runt 100-150 kronor på auktioner på konvent.. Priser upp till 200-250 kronor kan förekomma.. Upp till 300-400 för Femte Konflux-serien (Ja, per styck)..

EDD-boken och magiboken är eftertraktade, så räkna med minst 150 kronor för dem.. Runt 200 är väl ett vettigt pris (vettigt i meningen "Vettigt att du kan få för den" och inte vad jag tycker är vettigt).. Stadsintermezzo kan du få 50-100 kronor för..

För något år sedan kunde du få 30% mer för DoD-prylarna än de priser jag angett här.. Det börjar bli lite mer vettiga priser än priser som skjutits i höjden på grund av nostalgi.. Tack och lov..

/Han som ropat in Monsterboken II för 200 spänn och EDD-boxen + Gigant för samma pris
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Rättning

Det är inte version 3.0 du har av Drakar och Demoner. Den kom ut -87 torr jag det var. Med den följde äventyrspaket 1.

Det låter snarare som du har version 2.1 där just Spindelkonungens pyramid & Skelettbyns hemlighet ingår.

Angående priser, tja... Han sa det så bra nedan.
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: Rättning

Hej,

ja versionsnumreringen var visst inte helt enkel. Men det bör vara tredje *upplagan* iaf. 68 sidor + spindelkonungen. Förordet är skrivet maj 1985 av Anders Blixt.

Tack för påpekandet
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: Priskoll: Gamla Drakar och Demoner-grejer

Vad skulle vara ett rimligt pris för DoD 1991 tror du?
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Säljes!

Rubriken på huvudinlägget ändrades till priskoll, men observera att så gott som alla grejerna är till salu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
F'låt...

Det är mitt fel, jag blev förvirrad av

"och jag har lovat en kompis att få köpa dem först. Problemet är dock att jag inte har koll på vad som är ett rimligt pris."

och

"Jag vore tacksam för synpunkter på vad som är rimliga priser på grejerna."

och jag missade fullständigt

"Min kompis är endast intresserad av:"

Jag tar och ändrar din rubrik igen.

*skäms*
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: F'låt...

Ingen fara! Det är ju *både* priskoll & säljes. :)

Täntke att rubriken "Säljes" kanske lockar fler att läsa inlägget än "Priskoll" :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
170-250 kronor [NT]

/Han som tycker hela boxen borde ge ungefär 100-150% mer av kostnaden än någon enstaka bok
 

skogsalv

Veteran
Joined
15 Oct 2001
Messages
1
tjabba ,,haru fått någe bra pris på dina drakar och demoner saker ??....Är du fortfarande intresserad av att sälja ??
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: Priskoll/Säljes: Gamla Drakar och Demoner-grej

Tack allihop som svarat! Här kommer en uppdaterad lista på det som fortfarande finns kvar och är till salu. För mer detaljer se orginalinlägget ovan.

DoD, 1985 (regelboken är på 68s)
DoD Gigant
DoD Monsterboxen - Säljes för minst 500kr. Komplett och i bra skick. Innehåller böckerna: 1. Kampanj, 2. De humanoida raserna, 3. Kaos, 4. Legendariska varelser, samt en skräcktabell

DoD - Krigarens handbok.
DoD - Alver
DoD - Stadsintermezzon
DoD äventyr - Djupets fasor
DoD Chronopia (förord från nov 1994, hård pärm)


För er som är intresserade av att köpa:

* Boxarna splittras inte upp. Jag säljer alltså inte enstaka böcker från gigant eller monsterboxen t.ex.

* Jag bor i Linköping.

* Svara helst på mail: ripat@spray.se. Räkna inte med att jag håller koll på PM på det här forumet...
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: Priskoll/Säljes: Gamla Drakar och Demoner-grej

Tjena!

Jag har fått rätt mycket svar men skrev precis ett nytt inlägg för att sammanfatta vad som finns kvar. Hör av dig om du är intresserad av något.
 

ripat

Veteran
Joined
28 Apr 2005
Messages
12
Location
Linkeboda
Re: Priskoll/Säljes: Gamla Drakar och Demoner-grej

Hej igen!

Det som finns kvar är:

DoD (1985)
DoD Gigant
DoD Chronopia (1994)

DoD Krigarens handbok (1992)
DoD Äventyr - Djupets fasor
Stads-intermezzon
 
Top