Nekromanti Priskoll: Babylon 5 grundbok (d20)

G

Guest

Guest
Jag köpte en babylon 5 grundbok utan vetskapen att den krävde d20 players handbook, den är i nyskick (bara läst den två gånger) och undrar därmed om det är värt att sälja den igen, så vad tror ni den skulle kunna gå för?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Nu frågar du om äpplen men jag tipsar om päron ändå:

Det du behöver i systemväg är SRD: http://www.wizards.com/default.asp?x=d20/article/srd35

Efter ett tag lär man sig alla odds and ends i systemet och klarar sig bra med bara grundböckerna till den valda spelvärlden. Du kanske inte behöver sälja boken after all? (Jag har för mig att jag hört att just den ska vara ganska kass, så det kanske var ett dåligt köp oavsett - jag skulle tipsa på att du får nog gå en hundring under nypriset på en grundregelbok i hardback och antagligen hundrafemti på en normaltjock modul med softback generellt sett, så har jag iallafall värderat ditt äpple.)

Mitt största krux med d20 som generiskt system är att det inte är ett generiskt system, utan att fantasysystem där man måste skala bort fantasyn och ersätta den med annat. Man utgår inte ifrån ett generiskt system och lägger till fantasyelement för att spela D&D, så att säga. d20 ÄR D&D, tyvärr. Det är tråkigt att behöva en grundregelbok till ett fantasyspel för att lira exempelvis Star Wars. Det dödar faktiskt en hel del av känslan. Till och med i närliggande genrer som Warcraftrollspelet känns det tråkigt att bläddra i en bok som bara behandlar en heroisk fantasysetting och inte en skitöverdriven heroisk episk fantasysetting.

...men nu babblar jag bara. Jag får skylla på energidrycken.
 
G

Guest

Guest
Danke, jag köpte den mest för värdsinfo och sådant då jag inte har den koll jag borde sedan tänkte jag konvertera det, hellst till ett system jag är van vid (som neotech), men nu har jag nog materialet för att göra det, då jag fått tag på pengar nu så borde inte det vara något problem att behålla det.

(det är en hardback, men jag köpte den på tradition för 200 vilket då skule gett mig 100, om jag sålt den)
 
Top