Nekromanti priser.

Syeth-hd

Warrior
funderade på att köpa EON lll spelarens bok. (249).
och upptäckte att en box inehållande. EON lll. både spelledarens och spelarens bok. samt ett äventyr, 2 4sidiga rollformulär och ett tärningsset. kostade 200 (rea). istället för 249.
då är ju valet självklart boxen.
vilket utmärkt tillfälle för blivande spelare. eller hur?

Dracohoribilis

Warrior
Jag har alla böcker utom
monster i mundana, vapenmästaren, riddaren och Nekromanti
vilken av böckerna ovanstående är en väldigt bra bok att köpa och använda sig utav väldigt mycket?

Galdermester

Warrior
"Monster i Mundana" og "Våpenmesteren" er vel de som blir brukt oftest av de bøkene vil jeg tippe. Mens ridderen og nekromanti har litt "smalere" bruksområde.
Kvalietsmessig så er alle av litt varierende karakter, men jeg ville rangert ridderen øverst, etterfulgt av V&N og MiM, og så våpenmesteren tilslutt.
Men smaken er jo som baken.. Så det er sikkert en haug av andre som mener det motsatte!
Men jeg ville gått for MiM først siden den har størst bruksområde, eventuelt våpenmesteren hvis en legger mye vekt på strid, våpenteknikker osv

Dracohoribilis

Warrior
aah. jo Men själv så har jag ju monstermodulen, och i monster i mundana så har det bara lagt till lite nya och fränare ilder då första bokens bilder blev lite stjärtskärande!!

Samt så använder vi inte stridteknik så väldans mycket utan vi improviserar med extra tärningar för coola stunts :gremwink:

Galdermester

Warrior
Ok, da stiller det seg vel litt annerledes..
Da ville nok jeg anbefalt ridderen eller V&N.
Ridderen tar opp administering av len, og hovlivet.
Mens V&N tar som navnet tilsier opp vandøde og nekromanti.
Så hva som er mest nyttig for deres gruppe er det jo bare dere som vet.
Når jeg tenker på innholdet i våpenmesteren så tenker jeg kun på masse våpen,
teknikker og noen nye yrker, altså ikke noe jeg synes er så veldig nyttig..
Mens MiM er faktisk en ganske bra oppdatering ifra den forrige monstermodulen.

Syeth-hd

Warrior
Men då denna tråden inte uppmanar till diskussion så tror jag att den kommer stängas så småningom...
nja. kanske inte men det vore ju bra att nämna det här ändå.

men i vilket fall verkar det ha skapat en diskussion angående vilka böcker som är "viktigast"