Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 7

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Xyas<ingen röst>
Martin3<ingen röst>
BasenanjiFängelsehåla
LukasDuvslaget
VimesFängelsehåla

Magicas följe har tappat inspirationen lite, men styr ändå stegen mot fängelsehålan. Kommer Gisela som beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare ha lämnat spår efter sig här? Hur välmotiverade är spelledarens flufftexter? Det kommer visa sig efter spelet! Drama!

Xyas:
  • Feodora har varit här och begärt att få piska någon fånge och det fick hon förstås.
  • Någon gång när tortyren har gått överstyr har Gisela hjälpt till att plåstra ihop fången efteråt.
Martin3:
  • Ingen kunskap.
Basenanji:
  • Ingen kunskap.
Lukas:
  • Feodora sätter gärna kättare på tortyr. På rätt tveksamma grunder ibland, men vem är jag att klaga... Förresten så sa jag aldrig sådär, och nu måste jag gå.
Vimes:
  • Feodora sa du? Passa dig, en härold som kom med dåliga nyheter satte hon här nere.
  • Wilhelmina skickar ibland hit någon hovman ibland när hon behöver ge sina intriger lite till att svalna, haha.
Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 15Kunskap: 5Kunskap: 13

Rundan slutar kl 21 på söndag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
"Kommer Gisela som beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare ha lämnat spår efter sig här? Hur välmotiverade är spelledarens flufftexter? Det kommer visa sig efter spelet! Drama!"


Underbart Feu!

Kan nu ni andra förklara hur vi på bästa sätt får kunskap om Mysteriet Gisela?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jaha, nu ser det verkligen mörkt ut för Magicas följe. Men, men, inga problem är för stora om man Samarbetar och Blickar Framåt.

Röst: Stallet
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ja, Magica, börja fixa ihop en bättre Tinderprofil och se över vilka du omger dig med! Här har du en bussig lojal lagspelare, men de andra verkar mest vilja sabba och förstöra bara. Usch.

Ge stackars Magica ert sista innan hon självmant sticker sig på en slända bara för att få sova ifrån alltihopa! Jag vill se Xyas, Martin och Lukas ge oss 24 karat-förklaringar till varför vi får så lite kunskap om Gisela!

  • Beror det på att någon stör ut oss från att lyckas? I så fall vem?
  • Beror det på att fel kompetens används? Är "Inspirera" helt värdelöst?
  • Handlar det om vårt siande? Hur då i så fall?
Jag kräfver ett svar!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Men, men, inga problem är för stora om man Samarbetar och Blickar Framåt.
Som vi säger på Framgångståget - Där Framgången tuffar På!

"En kedja är Aldrig Svagare än Dess Starkaste Länck!"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Äh, nu har jag kollat på Andra Lagets ((n)(n)(n)) tråd. De verkar ju fått fin utdelning på Gisela i Duvslaget. Så jag tycker vi testar det som sista.

Röst: Duvslaget
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Det här ser dåligt ut, men jag hoppas på ett mirakel bland duvorna.

Röst:duvlaget
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Får be om ursäkt att jag missade förra rundan.

Både fängelsehålan och duvslaget är ställen jag vill undvika, så det känns rätt rökt för mig att vinna om vi går till duvslaget nu, så jag får hoppas ni får för lite info där så jag vinner på få klarade uppdrag istället 😕
 
Top