Varulv Prins Fiskes följe - Timme 4

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Korpa<bot>
fjodorsenubaPark
SiddPark
ImpetigoPark
EmpericusPark

Fiskes följe har enhälligt bestämt sig besöka Parken.

Korpa:
  • Ingen kunskap.
fjodorsenuba:
  • Kättja är en dödssynd sägs det. Spana in parken en sen kväll. Wilhelmina ligger illa till, håhå jaja.
Sidd:
  • Alla fina parkbänkar ni ser är tack vare Wilhelmina.
Impetigo:
  • Ingen kunskap.
Empericus:
  • Feodora brukar vara den mest högljudda personen i parken. Sist det antyddes fick adelsmannen i fråga en bruten näsa som tack, så det brukar inte nämnas så ofta. Prinsessan sträckte handleden också stackaren.
  • Det brukar spillar så mycket vin i gräset under Willhelminas picknickar att berusade getter dagen efter är ett problem.

Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 7Kunskap: 5Kunskap: 6

Efter parkbesöket sammanstrålar ni med Prins Fiske som undrar hur det går, fast han uttrycker det inte riktigt så.
- Ni vet alldeles för lite om alla prinsessorna, det här håller inte, ni måste anstränga er mera! Halva dagen har ju gått! Dessutom stryker det omkring ett annat följe här så jag har en utmanare här i krokarna, ååååååh vad jobbigt!

[Det är fluff. Finns inget mekaniskt överlapp mellan spelen, det är bara för att ni själva började prata om det. :) ]

Rundan slutar kl 21 på torsdag.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Dert ser ju ut som att det finns likheter mellan rollerna och platserna, så det skadar alltså inte att hålla ett extra öga på andra tråden :)

En sak slog mig, oklart om det frågats om tidigare, men jag hittar inget efter en snabbläsning:
Tar spelet slut direkt när det finns 10 poäng på vardera prinsessa, så att det är då man räknar igenom antalet klarade hemliga uppdrag? Eller gäller det att komma över spärren på alla och sedan efter alla timmarna så räknas hemliga uppdragen?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Slänger upp denna här så vi inte behöver hoppa mellan trådar alltför mycket :)
UtomhusInomhus
BageriFängelsehåla
BryggeriKapell
DuvslagKök
ParkLavatorium
SmedjaStora salen
StallVisthusbod

Förra rundan var lavatoriet på tal, och Sidd nämnde nåt om enbart 2 poäng. Jag får erkänna att jag inte hunnit ställa upp en lista på hur bägge trådarnas yrken har rimmat med besökta platser men jag jobbar på det. Är så fallet så vet jag att Lavatoriet och Stora Salen bägge ger lika många poäng åtminstone för mig.
Vidare får jag lika många poäng i Stallet som i Bageriet.

Jag tror på rollbasis då att jag kan få mer info i Bryggeriet, och röstar därför så.
Röst: Bryggeri
Skulle det vara så att vi får nåt förtydligande om ifall spelet tar slut när poängen är nådd kontra när rundorna har passerat så kanske det ändrar läget :)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Surt vad lite info vi fick!

Inser att jag missade att jag hade uppdrag i köket och ber om ursäkt :( Jag har då 1 klarat sidouppdrag.

Jag har uppdragen:
Uppdrag 1: Besöka Stora Salen på förmiddagen (misslyckat)
Uppdrag 2: Undvika Kapellet
Uppdrag 3: Besöka Bageriet
Uppdrag 4: Besöka Köket (lyckat)
Uppdrag 5: Besöka Fängelsehåla

Parken skulle ge mer än Stora Salen för mig, och Parken gav dock bara ett.
Kapell ska ge mer än Lavetoriet för mig, och Visthusboden ska ge mer än Duvslaget.

Jag kan följa med till Bryggeriet men tänker att det vore bra att koordinera lite mer vilka uppdrag som man vill klara eller ej. Lägger ni som inte gjort det upp era uppdarag nu så kar vi möjlighet att hjälpa varandra.

@Impetigo tack för att du förtydligade förra rundan. Jag hann dock inte in innan tråden stängde vid 21.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Mina uppdrag är:

Besök kök (klarat)

Besök bryggeri
Undvik Stora salen
Undvik kapell
Spendera minst tre rundor i följd antingen utomhus eller inomhus

Om vi går till bryggeriet så kan jag alltså landa på 2/5 om vi sedan också besöker stora salen och kapellet samt undviker att vara tre rundor i följd inom- eller utomhus.

Går vi inte till bryggeriet kan jag landa på 2/5 genom att undvika stora salen eller kapellet.

Känns som att stora salen inte ger oss så mycket, kapellet kanske lite mer iom att vi har en munk, bryggeriet borde he utdelning med tanke på vår bryggande fältskär.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Enligt upplägget så kan vi vinna gemensamt.
Jag är för gemensam vinst eftersom jag gillar att samarbeta.

Därav ska vi redovisa öppet våra egomål för att på så vis kunna samordna en gemensam slutvinsst.
Halleluja å länge leve prins Fiske.

Uppdrag 1: Undvik Kök
Uppdrag 2: Besök Bageri på eftermiddagen
Uppdrag 3: Besök Kapell
Uppdrag 4: Besök minst 4 platser utomhus
Uppdrag 5: Besök Visthusbod
@Empiricus kom igen nu då och skriv dina uppdrag :)
Du har redan avslöjat 2 av dina 5, (gå till köket, och inte gå till parken)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Mina uppdrag då:
Gå till Köket på förmiddagen
Gå inte till Visthusboden
Gå till Fängelse
Gå till Kapell
Gå till 4 utomhusplatser

Platser som inte hotar ELLER gynnar någon: Lavatorium, Stall.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Då tycker jag Stallet låter bra, borde dra upp informationen på Gisela.

Röst: Stallet
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Mina uppdrag är:

Besök kök (klarat)

Besök bryggeri
Undvik Stora salen
Undvik kapell
Spendera minst tre rundor i följd antingen utomhus eller inomhus

Om vi går till bryggeriet så kan jag alltså landa på 2/5 om vi sedan också besöker stora salen och kapellet samt undviker att vara tre rundor i följd inom- eller utomhus.

Går vi inte till bryggeriet kan jag landa på 2/5 genom att undvika stora salen eller kapellet.

Känns som att stora salen inte ger oss så mycket, kapellet kanske lite mer iom att vi har en munk, bryggeriet borde he utdelning med tanke på vår bryggande fältskär.
Vadå 2/5?
De uppdrag du klarar genom att undvika Stora salen och Kapellet ger ju 2 till klarade.
Då är du uppe på 3 även fast vi undviker Bryggeriet och du har även chans på 3iRad-uppdraget.
Eller?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Mina uppdrag då:
Gå till Köket på förmiddagen
Gå inte till Visthusboden
Gå till Fängelse
Gå till Kapell
Gå till 4 utomhusplatser

Platser som inte hotar ELLER gynnar någon: Lavatorium, Stall.
Strålande att alla redovisade sina uppdrag: det ger förtroende.

Snälla orkar nån sammanställa alla fyras uppdrag så vi kan jämföra: klarade uppdrag, vart vi varit och vilka platser som skulle kunna passa så att vi landar lika.

Vidare så behöver vi sammanställa alla sianden så att vi kan utröna vilka platser som ger mest kunskap.

Jag har lite känt att det skulle varit bra att hålla på info med tanke på konkurrens med det andra glada gänget (och er andra).
Men nu är det fram med allt vilket kommer göra oss starkare gemensamt.
Det är ingen risk att de andra kommer att vinna så mkt då de mest kivas inbördes.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Mina igen. Köksvändan gjorde alltså att jag missar nr1.

Uppdrag 1: Undvik Kök
Uppdrag 2: Besök Bageri på eftermiddagen
Uppdrag 3: Besök Kapell
Uppdrag 4: Besök minst 4 platser utomhus
Uppdrag 5: Besök Visthusbod
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag siade så här:
  • 1. Kapell/Visthusbod
  • 2: Bageri/Park
  • 3: Bryggeri/Duvslag
Vilket gav detta resultat:
Park ger mer kunskap än bageriet.
För de båda andra är det oavgjort.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har verkligen inte jämfört info som dykt upp i trådar om olika platser eller kollat vad som gynnar nån i följet men har för mig att Stallet varit uppe i diskussion som nåt tänkbart bra. Hänger på fjodors förslag:

Röst: Stallet.


Vore bra om vi kan skruva ihop sammanställning med info.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Så här ser det ut, såvida samtliga talat sanning:

FjodorsenubaImpetigoSiddEmpiricus
Besöka Stora Salen på förmiddagenBesök KökUndvik KökGå till Köket på förmiddagen
Undvika KapelletBesök BryggeriBesök Bageri på eftermiddagenGå inte till Visthusboden
Besöka BagerietUndvik Stora SalenBesök KapellGå till Fängelse
Besöka KöketUndvik KapellBesök minst 4 platser utomhusGå till Kapell
Besöka FängelsehålaSpendera minst tre rundor i följd antingen utomhus eller inomhusBesök VisthusbodGå till 4 utomhusplatser

Vi har besökt:
Smedja
Kök
Park

Och har totalt följande platser kvar:
Utomhus:
Bageri
Bryggeri
Duvslag
Stall
Inomhus:
Fängelsehåla
Kapell
Lavatorium
Stora salen
Visthusbod


Vi har fyra turer kvar och tre alternativ som inte är kopplade till uppdrag:
Lavatorie
Stall
Duvslag

Så går vi till både Lavatorium, Stall och Duvslag så kommer jag ha klarat två uppdrag och ni andra kommer ha klarat ett uppdrag. Går vi till Stall och Duvslag innan Lavatorium så har även Impetigo klarat två uppdrag. Och då har vi följande upplägg för sista turen:

Utomhus:
Bageri - Fjodor och Sidd besöka
Bryggeri - Impetigo besöka

Inomhus:
Fängelsehåla - Fjodor och Empiricus besöka
Kapell - Empiricus och Sidd besöka, Fjodor och Impetigo undvika
Stora Salen - Impetigo undvika
Visthusbod - Empiricus undvika, Sidd besöka


Jag har försökt vända och vrida på det hela för att hitta en väg vi alla kan vinna ihop på basen att vi följer de tre sejfa alternativen, och det verkar klurigt. Jag tror inte jag hittat någon väg som
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har försökt vända och vrida på det hela för att hitta en väg vi alla kan vinna ihop på basen att vi följer de tre sejfa alternativen, och det verkar klurigt. Jag tror inte jag hittat någon väg som
som gör att vi alla vinner tillsammans.

Nu är valet 1 timme bort för nästa destination, och jag tänker att vi väljer en neutral utomhusplats så det är lättare för Impetigo att kunna klara ett till uppdrag om det skulle hjälpa för gruppen.

Röst: Stallet
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så här ser det ut, såvida samtliga talat sanning:

FjodorsenubaImpetigoSiddEmpiricus
Besöka Stora Salen på förmiddagenBesök KökUndvik KökGå till Köket på förmiddagen
Undvika KapelletBesök BryggeriBesök Bageri på eftermiddagenGå inte till Visthusboden
Besöka BagerietUndvik Stora SalenBesök KapellGå till Fängelse
Besöka KöketUndvik KapellBesök minst 4 platser utomhusGå till Kapell
Besöka FängelsehålaSpendera minst tre rundor i följd antingen utomhus eller inomhusBesök VisthusbodGå till 4 utomhusplatser

Vi har besökt:
Smedja
Kök
Park

Och har totalt följande platser kvar:
Utomhus:
Bageri
Bryggeri
Duvslag
Stall
Inomhus:
Fängelsehåla
Kapell
Lavatorium
Stora salen
Visthusbod


Vi har fyra turer kvar och tre alternativ som inte är kopplade till uppdrag:
Lavatorie
Stall
Duvslag

Så går vi till både Lavatorium, Stall och Duvslag så kommer jag ha klarat två uppdrag och ni andra kommer ha klarat ett uppdrag. Går vi till Stall och Duvslag innan Lavatorium så har även Impetigo klarat två uppdrag. Och då har vi följande upplägg för sista turen:

Utomhus:
Bageri - Fjodor och Sidd besöka
Bryggeri - Impetigo besöka

Inomhus:
Fängelsehåla - Fjodor och Empiricus besöka
Kapell - Empiricus och Sidd besöka, Fjodor och Impetigo undvika
Stora Salen - Impetigo undvika
Visthusbod - Empiricus undvika, Sidd besöka


Jag har försökt vända och vrida på det hela för att hitta en väg vi alla kan vinna ihop på basen att vi följer de tre sejfa alternativen, och det verkar klurigt. Jag tror inte jag hittat någon väg som
Strålande Empi.
Utan att ha kollat om det stämmer (hoppas ni andra kan verifiera uppgifterna) så är det så här man gör om man vill sammarbeta.
Tackar.

Vi behöver gå igenom vilka platser som ger mest också utifrån våra sianden och hur de andra klampat på med sin info.
Jag brände ju av mina sianden direkt och har redovisat det korrekt.
Vore bra om ni alla kan klämma fram det också tydligt.
Dock ska vi nog ta Lukas och Vimes info med en nypa salt då det verkar som båda försöker sprida desinformation.
(Lycka till Basse att få ihop det där härket🤪till sammarbete👍)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
OBS!
Tänk på att det som ni siat handlar endast om vad det ger för info (poäng) för BARA dig.
Alla övriga i gruppen kan ändra totala resultatet.

När jag räknade på hur mkt poäng vi som grupp kan få ut på en plats som den andra gruppen besökt så jämförde jag yrken och förmågor och kollade med våra yrken och förmågor. Utifrån det uppskattade jag vad jag trodde vi totalt kanske skulle få från samma plats.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vadå 2/5?
De uppdrag du klarar genom att undvika Stora salen och Kapellet ger ju 2 till klarade.
Då är du uppe på 3 även fast vi undviker Bryggeriet och du har även chans på 3iRad-uppdraget.
Eller?
Sorry, läste dig fel såg jag nu.
Glöm detta.
 
Top