Varulv Prins Fiskes följe - Timme 2

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
KorpaIngen röst
fjodorsenubaSmedjan
SiddSmedjan
ImpetigoSmedjan
EmpericusSmedjan

Fiskes följe har bestämt sig besöka Smedjan (och @Korpa har bett att få hoppa av, men rollen stannar i spel och samlar kunskap åt er oavsett vad).

Korpa:
  • En grej Feodora gör när hon blir arg är att hon köper ett svärd, hugger "ihjäl" en säck med halm och sen kastar bort det. Någon av hennes tjänare brukar fånga upp det och kommer tillbaka hit och får en slant.
  • Båge och pil har Gisela full koll på när hon jagar. Annars visar hon inget intresse för vapen.
fjodorsenuba:
  • Gisela köpte en gång alla svärd vi hade för att en hetsig ung adelsman inte skulle kunna beväpna sitt följe och ställa till oreda.
Sidd:
  • Gisela har inget tålamod med dåligt hantverk. Vi lärde oss fort att inte låta lärlingarna röra saker som görs för hennes räkning.
  • Wilhelmina är bra för affärerna. Många är de som vill beställa ädla smycken till henne.
  • När någon övermodig gäst tror sig vara pricksäker med pilbåge brukar vi styra upp en tävling mot Gisela. Hoho, deras ansiktsutryck när de förlorar.
Impetigo får ingen kunskap.
Empericus:
  • Gisela är den enda prinsessa jag vet som klarar av att bevittna när ett kallbrand-angripet ben behöver sågas av.

Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 1Kunskap: 5Kunskap: 1
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Gissar att vi skulle kamma hem poäng på Gisela i Stallet så jag går gärna dit. Gör tom kanske så vi typ blir klara med denna dam.

Röst: Stallet.

Tror nog att vi bör klura på hur vi ska matcha våra yrken och förmågor med övriga platser för att lyckas få info om de övriga 2 damerna också.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tur att vi hann före det andra följet till Smedjan då jag med mitt yrke Smed kunde lägga ut en fälla i just Smedjan som gör att andra som besöker denna plats kommer råka ut för en obehaglig överraskning där. Fällan kan bara desarmeras av en annan smed så…välkomna.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röst: Kök
Vi har ju nått halvvägs i mål på Gisela redan, medans de andra två bara fått ett ynka poäng var. Vi behöver 10 poäng på varje, så jag tycker inte det är optimalt att fortsätta jaga Gisela till förmån för de andra.

Så nix på stallet, jag tycker vi kör vidare på köket, och jag tycker även att parken skulle vara intressant, för det verkar vara en bra informationsplats för mig.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu tänker jag att alla väl bör ha lite mer preferenser på ställen de vill och inte vill besöka.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag behöver gå till Stora salen förmiddagen men jag får mer info om jag går till Parken.
Får även mer info om jag går till Kapellet över Lavetoriet och Visthusboden över Duvslaget.

Jag har lyckats med 0 sidouppdrag.
Hur ställer ni er till att vi alla försöker få samma poäng för en gemensam vinst?
Var är era sidouppdragsstatusar?

@Sidd tror vi ska undvika att maxa en för då missar vi troligvis möjligheten att få alla upp till minst 10. Tror definitivt smedjan var en lyckoträff. Om vi lyckas knipa 1-2 info om alla "sidoprinsessor" så kommer det betyda att vi bara behöver 3 besök som tangerar Gisela just nu.

Röst: Köket

Jag tror på köket, både Empiricus och Impetigo har goda möjligheter att gräva ut info där. Kroppskontroll låter även nyttigt i ett kök om man ska slunga pizzor eller tjärna smör.

@Korpa synd att du behöver droppa ut. På återseende i nästa ulvspel.
@Feuflux kommer Korpa-bot hugga oss i ryggen om favorit nu? :eek:
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Bara vi inte gör ett taktiskt misstag och typ tar inga poäng bara för att vi har yrken och förmågor som vi vill använda.
Enligt de 3 damernas beskrivningar så tyder inget på att mat å kök skulle vara något som intresserar dem men det kanske inte har något med poängmekaniken att göra.
Köket är nogo-zone för mig vad gäller sidouppdrag.
Jag har inte klarat nåt sidouppdrag.
Ja hade tex inget ego med vad gäller gå till smedjan senast.
Så för min del är det minus vad gäller mig själv och vi riskerar att inte få reda på nåt vettigt.

Jag ser helst att alla tänker över detta.

Ni nämner Parken och det tycker jag är ett bättre förslag.

Röst: Parken

Korpa: synd att det inte funkar, jag hade sett fram mot ett fungerande samarbete, välkommen tillbaka👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Bara så ni vet så har jag inget privat mål med Parken men fått info om att det är bättre än…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kök ger mig mer kunskap än stora salen
Bageri ger mig mer kunskap än kapell
Fängelsehåla och bryggeri är samma lika

jag gissar att jag får ganskalite info i bryggeri och fängelsehåla. Jag förstår inte riktigt vardet är tänkt att ”Inspirera” ska ge poäng…

Röst: Kök

@Sidd för gemensam seger kommer vi alla behöva missa en del sidouppdrag, det bästa är nog att maxa infoinhämtning så får sidouppdragen uppfyllas bäst de vill.

Jag har klarat 0 sidouppdrag än så länge.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Kök ger mig mer kunskap än stora salen
Bageri ger mig mer kunskap än kapell
Fängelsehåla och bryggeri är samma lika

jag gissar att jag får ganskalite info i bryggeri och fängelsehåla. Jag förstår inte riktigt vardet är tänkt att ”Inspirera” ska ge poäng…

Röst: Kök

@Sidd för gemensam seger kommer vi alla behöva missa en del sidouppdrag, det bästa är nog att maxa infoinhämtning så får sidouppdragen uppfyllas bäst de vill.

Jag har klarat 0 sidouppdrag än så länge.
Hmm
Ja Stora salen behövde du ju inte kolla upp då vi fick info från det andra gänget ändå.
I Stora Salen får vi väl 4p : anar att det blir typ 3p på Wilhemina och 1 på Feodora. (1 p Väpnare (W), 1 p Inspirera (W el F), 1 p (W), 1 p Diplomati (F el W)… Alltså troligtvis en mindre bra plats för oss.
Verifiera det ni om jag räknat rätt.

Vad gäller individuell vinst så vart väl nån/ngr av er nöjda med Smedjan och samma vad gäller Köket så jag kommer ligga typ 2 individuella mål efter i så fall…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hmm
Ja Stora salen behövde du ju inte kolla upp då vi fick info från det andra gänget ändå.
I Stora Salen får vi väl 4p : anar att det blir typ 3p på Wilhemina och 1 på Feodora. (1 p Väpnare (W), 1 p Inspirera (W el F), 1 p (W), 1 p Diplomati (F el W)… Alltså troligtvis en mindre bra plats för oss.
Verifiera det ni om jag räknat rätt.

Vad gäller individuell vinst så vart väl nån/ngr av er nöjda med Smedjan och samma vad gäller Köket så jag kommer ligga typ 2 individuella mål efter i så fall…
Tror vi att uppläggen i Fiskes och Magicas spel är identiska eller kan det vara olika antal poäng per förmåga och plats i de olika spelen?

Jag har inget updrag som påverkar eller påverkas av den andra tråden. Nån annan som har det?

Jag har som sagt 0 klarade uppdrag. Det gav mig ingenting att gå till smedjan.

Är det nån som använt förmågor och ännu inte redovisat resultatet?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag vet att parken ger mig mer info än duvslaget efter ett siande.

Sedan så tror jag inte vi kan utgå från andra gruppens fynd precis, det är nog inte supersvårt gjort för Feuflux att ändra lite så det inte går att opta spelet utifrån vad som händer i paralelldimensionen. Jag har inte heller nåt som påverkas av andra tråden.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag är villig att ändra till Parken, ska ge mig mer info än Stora Salen iallafall.

Flaggning för att imorgon kommer jag inte hinna spela mycket då jobbet blockar forumet och jag måste åka in. Kommer kunna spela innan 05:00 och efter 19:00 :/
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag vet inte hur mycket info jag får från köket, men det är ett uppdrag för mig. Om vi går dit så får ju jag ett klarat uppdrag men då kan har vi också lite på fötterna om det finns ett överlapp mellan uppdrag och info eller om det kan vara att man får mindre info där man utför uppdrag.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bara vi inte gör ett taktiskt misstag och typ tar inga poäng bara för att vi har yrken och förmågor som vi vill använda.
Enligt de 3 damernas beskrivningar så tyder inget på att mat å kök skulle vara något som intresserar dem men det kanske inte har något med poängmekaniken att göra.
Köket är nogo-zone för mig vad gäller sidouppdrag.
Jag har inte klarat nåt sidouppdrag.
Ja hade tex inget ego med vad gäller gå till smedjan senast.
Så för min del är det minus vad gäller mig själv och vi riskerar att inte få reda på nåt vettigt.

Jag ser helst att alla tänker över detta.

Ni nämner Parken och det tycker jag är ett bättre förslag.

Röst: Parken

Korpa: synd att det inte funkar, jag hade sett fram mot ett fungerande samarbete, välkommen tillbaka👍
Så du dår inte gå till köket? Eller du har inget uppdrag som leder dig till köket?


Hade du ett uppdrag till smedjan, du ledde ju vägen dit med stor övertygelse?!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så du dår inte gå till köket? Eller du har inget uppdrag som leder dig till köket?


Hade du ett uppdrag till smedjan, du ledde ju vägen dit med stor övertygelse?!
Går vi till köket så missar jag ett uppdrag (kanske allergisk😄).
Jag hade inget uppdrag i smedjan.
Började bara diskussionen utifrån mitt yrke.
Tänkte vi kunde få mkt poäng där.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Köper att du inte vill gå till köket Sidd ur den aspekten, och att Empiricus vill.
Då föreslår jag Parken och så har vi Köket kvar till senare om det behövs. Om vi går till parken likt den andra gruppen så får vi ju se om vi är i paralella universum, samma universum men från två olika håll eller helt separat universum. Kul med utforskande!

Röst: Parken
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nej jag får floppa tillbaka. Vill inte att vi inte går nånstans och jag ska nu sova. Tyvärr sidd så går infon före att inte gå till köket.

Röst: Köket
 
Top