Presentation Presentation från läktarplats

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
88
Jag har på senare år av och till följt detta forum och tänkte passa på att säga hej. Mina första försök till rollspelande går tillbaka till mitten av 80-talet då jag tillsammans med några vänner gruvligen missförstod grundreglerna till Drakar och Demoner. När vi väl fick kläm på det hela spelade vi oss dock strävsamt igenom merparten av Äventyrsspels katalog. Med tiden vågade vi oss också på enstaka nedslag i det engelskspråkiga utbudet och jag minns att jag spelledde ett sådant fantasyspel på UppCon utan att komma ihåg vilket. Framåt 1995 enades vår dåvarande konstellation om ett uppehåll i vår tämligen tidsslukande Kult kampanj för att koncentrera oss på gymnasiets sluttermin och på den vägen är det.

Mitt återupptagna rollspelsintresse är av mer teoretisk art då varken tid eller spelgrupp riktigt finns tillhands för närvarande. Jag läser dock en del nya rollspel och det är spännande att se hur hobbyn utvecklats med tiden. I knapp styrfart knåpar jag för mitt eget höga nöjes skull på en kampanj till det ursprungliga Mutant, som uppenbara tillkortakommanden till trots ännu ligger mig varmt om hjärtat. Jag kan verkligen uppskatta den kreativitet rollspelshobbyn alstrar och det är intressant att följa diskussionerna kring detta här på forumet.

Allt gott,
 
Top