Present till familj

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Jag känner en familj som jag tror skulle få mycket kul med Sagospelet Äventyr. Det är två föräldrar och tre barn, den minsta fyra och den äldsta tio. Så jag funderar på att ge dem spelet antingen i julklapp eller present senare. Grejen är bara att ingen i familjen någonsin har spelat rollspel tidigare. Jag hade gärna lärt dem, men de bor på annan ort. Så min fråga är om Sagospelet Äventyr är såpass pedagogiskt upplagd att en familj som aldrig spelat rollspel tidigare, verkligen har noll förkunskaper, kan lära sig? 🙂
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,308
Sagospelet är enkelt och bra och pedagogiskt.
Beroende på vilken ålder barnen i familjen är hade jag rekommenderat Hjältarnas Tid istället, som liksom är ett bättre spel och har fler bra utgivna äventyr. Tror det kan funka från 10 och uppåt. Jag läste precis genom nya utgåvan av HT och slogs av hur jäkla bra det är. Det är så att jag undrar om ligans DoD ens kommer kunna mäta sig.

Edit: läste hela ditt inlägg nu och såg att yngsta är 4år. Då blir Sagospelet perfekt :)
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Stort tack både till @Lemur och @Monokel för info och bra recension! Ni har övertygat mig, ska absolut köpa det som present! Det känns kul att introducera en hel familj för rollspel där ingen rollspelat förut 😊
 
Top