Nekromanti Post-apokalyptisk Fantasy...

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
...hade jag funderat att göra ett rollspel på.

Handlingen skall utspela sig i en Fantasyvärld, som delvis rest sig upp ur askan från den gamla ålderns slut, det stora kriget (som jag tids nog finner ett bra namn på). Stora delar av den tidigare tropiska världen har nu förvandlats till ödemarker av den rasande energin som släpptes fri av Nekromantiker under kriget.
Raserna skulle vara människa (olika provinser), och odöda(offrena av dödsstormarna).

Jag hade också tänk ta med en sorts skjutvapen. De går dock inte på krut. Istället laddas en liten glasflaska innehållande ammunitionen. när vapnet går av, krossar hanen flaskan och släpper lös den magiska energin inuti, som slungas ut ur pipan i form av stålprojektiler, eld, syra, vad som helst. Gamla klassiska närstridsvapen som svärd, yxor, spjut och dolkar skall ju självklart finnas också.

Vad som är viktigt att jag har designat rustningarna och vapnen själv, så de kommer förhoppningsvis inte påminna alltför mycket om våra medeltida vapen, så det får mer "utomvärldslig" känsla.

Nå, vad säger ni? Låter det bra?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Lite "Sagan om drakens återkomst" över dedär tycker jag. Annars låter det väldigt intressant. Skulle du låta magin finnas kvar hos människorna eller ska den bara vara ett minne från svunna tider och då förstås i dom olika vapnena..?

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Innan kriget var större delen av den befolkade världen styrd av et enormt kejserligt imperium, som nådde stort välstånd tack vare sin förmåga att binda magi i teknologi.
Men under kriget förintades alla magikerklaner, som p.g.a. sina förmågor ställdes på fronten.
Handlingen utspelar sig ca 400 år efter kriget, och numera finns endast spillor kvar av den gamla tidens teknologi och magi.

Magi skall finnas kvar både som teknologi och klassisk formelmagi. Dock skall klassisk magi vara någonting mycket sällsynt, så sällsynt att de överlevande folken endast tror att all magi försvann under kriget.
Teknologin hos de överlevande folken hade jag tänkt skulle vara relativt låg, ungefär tidig europeisk medeltid, så skjutvapen är mycket ovanliga.
Fast det kommer snarare bli att ammunitionen är dyrbar, och inte vapnen, eftersom det krävs en magisk process för att lagra energin i glaskapslarna.

Jag kanske ska nämna också att jag skall göra mitt bästa för att få världen att vara så olik klassisk medeltid som möjligt. Som jag nämnde tidigare kommer alla vapen och rustningar vara väldigt olika "vanliga" rustningar och vapen.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Låter coolt!

Det beror på hur länge ni är beredda på att vänta. Om jag skall göra det helt komplett, eller ge ut en tidig version först.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Top