Nekromanti Portabel laddningsenhet till mobiler.

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hej!
Jag behöver lite guidning i teknikdjungeln igen..
För er som missat det hela, så är jag ute ganska mycket i skog & mark. Problemet där är just att det finns väldigt dåligt med eluttag för att ladda ens mobil då.
Så vad jag helt enkelt söker är portabel laddare där an kan ladda ens mobil när man är ute i det fria. Den får mer än gärna ha tillräckligt med kräm för att kanske kunna ladda ens mobil 2-3 gånger. Om det nu är möjligt..
Så min fråga till er, vad finns det ute på marknaden & vad kostar en sådan här manick??

MvH Johan K
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Jag gav samboendet en då det turneras en hel del. Tror att den användes ganska flitigt men gav tillslut upp. Kommer tyvärr inte ihåg märket. Men kanske kan vara värt att investera mer än vad jag la c:a 300 kr, men då kunde man ladda två mobiler samtidigt.
Eller... Så köper man två billigare, tunna så kan man ladda typ runt 4 gånger.
Lycka till
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Kolla hur stort batteri din nuvarande telefon har (uttrycks i mAh). Sen skaffar du en battteripack som har 2-3 gånger så stor kapacitet! :)
Beroende på din telefon kan det vara rätt stor skillnad i pris. Exempelvis har en iPhone 6 ett batteri på 1800mAh, medan många android-telefoner har batteier på ca 3000mAh.

Här är en amerikansk köpguide om ämnet:
http://thewirecutter.com/reviews/best-usb-battery-packs/
 
Top