Nekromanti Pool of Radience: Ruins of Myth Drannor

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag skaffade detta spel för en billig peng på Tradition i lördags och kunde snabbt konstatera att det inte hade mycket att komma med jämfört med BG-spelen. Visserligen turnbaserat och med regler som är rätt lika D&D men samtidigt otroligt segt och med en synnerligen långsam utvecklingskurva när det gäller erfarenhet. Påminner mest om någon typ av fusk-Diablo. Dessutom får man inte själv placera ut erfarenhetspoäng eller välja feats. Endast ren envishet gör att jag spelar vidare även om grafiken är rätt snygg. Just nu traskar jag runt i den första dungeon som verkar oändligt stor och tråkigt. Finns det någon här som har klarat spelet?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Nae, jag har testat det... och tröttnat på det. Eller snarare, jag testade demot och klarade det utan större problem, mer än att ihärdigt intala mig själv om att jag måste klara det... Det ÄR inget bra spel... :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Det ÄR inget bra spel... "

Och ändå verkade det så lovande. Nåja, det kostade ju inte mer än 79 spänn och jag fick dessutom en snygg musmatta och en löjlig Chainmail-figur på köpet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Och ändå verkade det så lovande. Nåja, det kostade ju inte mer än 79 spänn och jag fick dessutom en snygg musmatta och en löjlig Chainmail-figur på köpet.

Det är nästan så det är värt 79 kronor bara för att få Chainmailfiguren... :gremwink:
 

larsan

Veteran
Joined
9 Jun 2002
Messages
56
Location
Lund.Skåne
jag har hckså spelatt jag tygar det är kul att spela på internet om du vi kan vi köra en dag (ca 4 v framåt för jag jobbar i norge nu)
om du vill
 
Top