[Polytopia] Truimfcupen - intresseanmälan

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Hej och tack för att du hjälper till! :D Ja, jag inser ju också det potentiellt assymetriska och tänkte att det kunde få hänga ihop med nån sorts fuskig seedning: de som är zkillade får bli ettor och tvåor. Nåt ska man ha för att man är Polytopia-ess! ;)

Sedan inser ju jag att det vore ännu bättre att ta till mig av dina kunskaper. Det jag vill åstadkomma är att alla får en chans att möta alla andra deltagare. Det går ju att göra så upp till en gräns, blir det för många deltagare i en och samma grupp tar ju härket aldrig slut. Nä, rappt och snabbt är ledorden! Så jag tänker antingen 4-7 deltagare i en grupp eller två grupper med 4 deltagare.

MEN HUR GÖR DU OM DET BLIR NIO DELTAGARE DÅ BASSE HUR TÄNKER DU DÅ???????+????

Ja, jag tänker att assymetrier inte är så dåligt ändå.

Fyra zuperzkillade i en grupp och fem i en mer blandad grupp.

Nog om mig! Vad säger du @Björn den gode vilket program bode jag använda för automagin och ska'ru va mé eller är du en kub med lika stora sidor? <3
Tydligen har det hänt saker på 10 år, så nu gör man det nog lättast på en hemsida utan att behöva ladda ned program å grejer, här är den första jag hittade där man också kan välja balanced home/away, https://www.dcode.fr/round-robin-tournament-generator verkar funka bra, och är från Frankrike vilket ju borde vara ett plus i sig, även om dom får minus för instruktioner på engelska
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Om ni var snabba kunde ni läsa mitt inlägg om cupen, men det var ju helt felaktigt eftersom vi har hela NIO deltagare!

Just nu pågår lottning medelst högteknologi.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
TRUIMFCUPEN – en tålamodsprövande berättelse om framgång

Välkomna alla deltagare till denna cup:

@Vimes
@guldfink
@cogitare
@Martin3
@Leon
@Tant Ragnar
@Hellzon
@Xyas
@Basenanji


Reglerna är som följer.

Kartstorlek: Tiny
Karttyp: Drylands eller Lakes
Mode: Might
Tribes: Standardtribes, om inte spelarna kommit överens om annan stam.
Time Limit: en dag

Kartstorleken är tiny och deltagare spelar endast med sk "standardtribes" som inte förpliktigar till inköp. Undantag kan göras om båda spelare i en match kommer överens om att godkänna annan stam. Matcherna är "mirrors" och den spelare som har "hemmaplan" bestämmer vilken stam som ska spelas, bjuder in till spel och är ansvarig för att publicera slutresultatet genom att posta en "victory screen".

Karttyperna som används får vara Drylands eller Lakes och spelare på "bortaplan" bestämmer vilken karta som ska spelas.

Snabbrepris:

Spelare med hemmaplan bestämmer vilken stam som ska spelas och publicerar slutresultat

Spelare med bortaplan bestämmer vilken karta som ska spelas.

Det går bra att bjuda in till och spela matcher i den ordning ni själva vill.

I den HÄR tråden kan ni sköta inbjudningar mm

Om man av valfri orsak inte orkar/kan/vill etc går det bra att dra sig ur, då räknas det som att motparten vinner på WO.

KVAL

Grupp A: Xyas, Leon, Vimes


Matchomgång 1Matchomgång 2
Xyas-LeonLeon-Xyas
Vimes-XyasXyas-Vimes
Leon-VimesVimes-Leon


Grupp B: Basenanji, Hellzon, Guldfink

Matchomgång 1Matchomgång 2
Basenanji-HellzonHellzon-Basenanji
Guldfink-BasenanjiBasenanji-Guldfink
Hellzon-GuldfinkGuldfink-Hellzon


Grupp C: Tant Ragnar, Cogitare, Martin3

Matchomgång 1Matchomgång 2
Tant Ragnar-CogitareCogitare-Tant Ragnar
Martin3-Tant RagnarTant Ragnar-Martin3
Cogitare-Martin3Martin3-Cogitare


Efter matchomgång 1/2/(3) ska resultat rapporteras antal vunna/förlorade. Om två eller flera lag har lika många vunna matcher vidtar följande:

Inbördes möte avgör därefter antal vunna bortamatcher (flest vinner). Om det fortfarande är lika krävs en tredje matchomgång (samma hemma- och bortalag som i första matchomgången). Om det därefter skulle behövas - vilket alla tänkbara gudar, pantheon och religiösa levnadsfilosofier samt all ondskas anhang (Sauron, Voldemort och Darth Vader har avgörande röst) samfällt avråder från i den strängaste mening - skulle behövas vidtar en blixtomgång där den första officiellt( dvs på WRNU) korade vinnaren vinner kvalgruppen. Observera att blixtomgången ska starta samtidigt (bestäm klockslag och utropa detta tydligt och högtidligt) för att ge alla en chans att vinna.

Pust!

FINALOMGÅNG

I en glittrig finalomgång möts sedan vinnarna från de tre kvalgrupperna i en finalgrupp

Matchomgång 1Matchomgång 2
A-BB-A
C-AA-C
B-CC-B


Skulle det bli lika här avgör allt med en blixtomgång. Nu har Voldemort et al. tröttnat och vill se en vinnare så snart som möjligt.

Vinnaren av finalomgången är sedan

TRUIMFCUPMÄSTARE 2021

Tävlingsledningen säger grattis redan nu!

Ge gärna en tumme upp till det här meddelandet så jag ser att alla har fattat att cupen startar nu! :D
 
Last edited:
Top