Nekromanti Polisinsats mot rollspelare

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Att lajva är juh ünterbart!

"Tycker du inte om att vara kall kan man jug alltid spela troll eller liknande och vara überuppbylatad i pälsar och skinn "

Kanske det, man skulle nog kunna säga att jag har en viss trollfigur. :gremsmile:
Jag har blivit betydligt mer vänligt inställd till lajv nu på senare tid än jag har varit tidigare. Jag funderar faktiskt på att testa, fast då ska det vara ett historiskt lajv, eller någon form av fantasy och inte Vampire som jag bara har hört dåliga saker om. Det är bara det att det verkar som om man måste lägga ner väldigt mycket tid på förberedelser och utrustning.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Att lajva är juh ünterbart!

Det är bara det att det verkar som om man måste lägga ner väldigt mycket tid på förberedelser och utrustning.

Beror på hur höga krav arrangörena och du själv har, men har man tyr kan man juh alltid hitta ett lajv då kläder och utrustning antingen ingår eller inte krävs (skräcklajv eller vem är mördaren lajv tillexempel) eller lajv då det finns någon snäll arrangör/deltagare som kan tänka sig låna ut lite grjer till en nybörjare (de brukar det faktiskt nästan jämt finnas om man hör efter).
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Att lajva är juh ünterbart!

De lajv som jag är intresserad av tillhör den lite seriösare sorten, och då verkar de flesta deltagare ha kläder och utrustning som de säkert har lagt ner månader och år på. Ska man göra något så kan man lika gärna göra det ordentligt. Det skulle vara rejält stämmningshöjande att ha kläder av samma snitt som de övriga.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Att lajva är juh ünterbart!

Jo vem vet, kommer det en kompis nån gång och frågar om man ska med på ett lajv kanske man tackar ja!

men jag tänker inte aktivt söka upp ett lajv och arbeta på kostym o grejer!

/Jonas, blev också skrämd av de där filmerna nån la upp för nån månad sedan
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Wraith: The Oblivion

Man syns nämligen inte och kan inte interagera, så man
kan lika gärna stanna hemma


Kan inte andarna interagera med varandra?

/Alexander Gyhlesten, som har för sig att det finns LARP till Wraith
 
Top