Nekromanti Poddteknik Hjälp!!

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vi har hamnat i trubbel med vår podd Podcon. Det är nämligen så att vi använt oss av Google Drive för att lägga upp filer som vi sedan länkat till blogger, och därifrån till podcastläsare. Nu har google bestämt sig för att ta bort denna funktion vilket gör att våra ljudfiler sakta men säkert buggar och går sönder och i största allmänhet inte fungerar. Vi behöver en ny teknisk lösning. Det som gör det lurigt är att ljudfilerna är riktigt stora, 200-400 meg. Vi har börjat titta på soundcloud och archive.net men är osäkra på hur vi ska göra, ingen av oss kan det här området, alls egentligen. Så, någon som har tips?

Tacksam för hjälp!

Nils
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Jag har fått för mig att Libsyn är poppis, men vet inte mer än så.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
Både Libsyn och Soundcloud används reguljärt av andra poddar. Libsyn är äldre, Soundcloud är nyare. Jag vet att den stora podden Nördigt körde på Soundcloud tidigare, men att de plötsligt skulle bli tvingade att betala massor med pengar för att kunna ha kvar podden och att de då tvingades överge den. Tror att det kan ha gjort med antalet filer och storleken på dessa, så ni behöver nog inte oroa er riktigt ännu Nässe. :)
 
Top