Nekromanti Pneumotropi

Ugglefar

Veteran
Hejsan,
i den nya alvboken står det att luftmagiker används i krig för att dölja de egna trupperna och stoppa fiendens projektiler. Det är möjligt att dölja trupperna med effekten dimma, men det verkar inte finnas någon effekt som skulle kunna stoppa projektiler.Har jag missat något?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag hade nog använt mig utav Vind för att öka vindstyrkan så att pilarna inte orkar fram. Men annars finns det ingen effekt i det officela matrialet som kan stoppa pilar.

Ugglefar

Veteran
Jo, jag tittade på det med. Men det var svårt att avgöra hur mycket man kunde påverka pilar med den effekten.

Tägt_UBBT

Veteran
Jag har inte boken här just nu, men jag har för mig att det stod någonstans i Krigsherren att det blir svårare för skyttar att träffa vid stark vind.

Geredan Thalama

Veteran
Det beror på helt och hållet tänk åt andra hållet har du medvind så kommer du garanterat att kunna skuta längre än i mot vind och en vind på sida har där efter reagerar väldigt bra på en pil efter som den har en bredare yta från sida så det låter ju ganska troligt annars kan inte jag komma med något som inte redan är sakt. borde ju stå ngn stans isf, Det blir mystik och magi i kväll och kanske en sväng i alver måste kollas up.

Hrimfar

Veteran
Som jag ser det finns det en del übereffekter som kan plockas sönder i mystik och magi. Jag menar, genom att skapa ett stasisfält (skyddande cirkel) eller ett pentagram (semiotropi) minskar man vapenskada som träder igenom skölden med Ob1T6 per filament som används.

Man borde kunna göra samma sak med pneumotropi, genom att pressa samman luften en form av sköld (som görs i WoT för jämnan).

En sådan formel borde ha avstånd och areaeffekt och skapa en sköld som magikern kan använda för att skydda sig själv eller någon annan från skada, skölden skulle ha det passiva skyddet från skyddande cirkel och pentagram utan att ha dessas försvar mot astralvarelser, andar och demoner.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Hrimfar said:
Som jag ser det finns det en del übereffekter som kan plockas sönder i mystik och magi. Jag menar, genom att skapa ett stasisfält (skyddande cirkel) eller ett pentagram (semiotropi) minskar man vapenskada som träder igenom skölden med Ob1T6 per filament som används.

Man borde kunna göra samma sak med pneumotropi, genom att pressa samman luften en form av sköld (som görs i WoT för jämnan).

En sådan formel borde ha avstånd och areaeffekt och skapa en sköld som magikern kan använda för att skydda sig själv eller någon annan från skada, skölden skulle ha det passiva skyddet från skyddande cirkel och pentagram utan att ha dessas försvar mot astralvarelser, andar och demoner.
Ett alternativ är att termen "luftmagiker" syftar på att det är pneumotropi de alstrar. Mycket praktiskt eftersom det finns på alla slagfält...

Kan tänka mig att de sedan transformerar det till semotropi för att använda effekten skyddscirkel, eller till skototropi för effekten gömma, eller fototropi för effekten osynlig (som är diskutabelt värdelös om man inte har en stor mängd filament), eller andra användbara effekter.