Nekromanti Plats för Riotminds?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,605
Att Riotminds (och Fria Ligan) har egna forum hindrar ju inte i sig att de skulle kunna vara mer aktiva här, men det handlar förstås om prioriteringar.
 

Covenant

Veteran
Joined
10 Feb 2017
Messages
3
Anledningen till att jag skulle vilja ha ett eget Riotminds (eller DoD retro räcker för mig:) är för att kunna ha koll på när något jag är intresserad av skrivs utan att behöva störas av sådant jag inte bryr mig om. Men nu har ju Riotminds fått upp sitt eget forum igen så problemet är "löst" och jag har publicerat min spelkrönika där:)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Utöver Riotminds-diskussionen som vi hört nog om både en och femtiotre gånger, handlar det i mer betydande mening om ordning och reda. Specifika forum sker som redan nämnts på upphovsmännens begäran och de blir då moderatorer för dessa, även om även de forumen också administreras av redaktionen och moderatorerna som tar hand om övriga forumet. Utöver det är det en fråga om kvantitet kontra överskådlighet. Vi skapar helst inte extra forum i onödan utan håller gärna forumet så rent som möjligt. Med andra ord är det speltyper som flödar över vanliga Rollspel-forumet som behöver eget utrymme. Det är därför som D&D och D20 är ett eget forum eftersom vanliga Rollspel-forumet lätt skulle svämma över av av D&D- och OSR-trådar. Så, dyker det upp ett spel som under längre tid dränker övriga diskussioner i Rollspel-forumet att det upplevs som ett problem sker överväganden av separata, dedikerade forum. Som det är nu finns det inget behov av exempelvis ett dedikerat DoD-forum.
 

Theobot

Veteran
Joined
12 Mar 2016
Messages
11
Jocke;n244660 said:
Det finns också en historisk kylig stämning mellan Riotminds och Rollspel.nu. Även om forumet förändrats sen den tiden så skulle jag, om jag var Riot föredra att inte ha något forum över att komma över gamla oförätter och svälja min stolthet. Jag skulle känna ungefär att även om användarna, forumet och rollspelsklimatet är nytt så har vissa broar brunnit och att det inte var min sak att laga dem.

Men nu är jag ju inte Riotminds, så de kanske är toppensugna och bara behöver en olivkvist från oss?
Tjena Jocke, det finns ingen historisk kylig stämning mellan plattformen Rollspel.nu eller de personer som driver den. Tvärt om är vi goda vänner med några av dem. Vi försöker skilja på plattform och person och liksom på alla forum finns det personer som tar i från tårna när de säger att de inte gillar det vi gör. Det är en del av att driva bolag och det får man leva med. Tycker dessutom att forumets administratörer är duktiga på att moderera näthat och ovidkommande åsikter. När vi startade RiotMinds bestämde vi oss för att ha ett eget forum, men det ena utesluter inte det andra. Vi har helt enkelt inte haft tid att engagera oss i ännu ett forum, så enkelt är det. Vi sväljer gärna den lilla stolthet vi har kvar i oss om det är någon som kan tänka sig att hjälpa oss att administrera ett Riotforum här, och vi ska såklart vara så aktiva vi kan.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Rymdhamster;n244730 said:
De är fortfarande aktiva där och svarar på frågor.
Luddwig ville av någon anledning de skulle hänga här istället. Min outtalade poäng var att om du vill prata med Fria Ligan, är tipset att regga dig på deras forum.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,017
Location
Ludvika
CapnZapp;n244832 said:
Luddwig ville av någon anledning de skulle hänga här istället. Min outtalade poäng var att om du vill prata med Fria Ligan, är tipset att regga dig på deras forum.
Och min outalade poäng var en bekräftelse av att det fortfarande är stället att gå till, då du utryckte tveksamhet kring nuläget.

I synnerhet deras engelska forum är rätt aktiva (aktivare än de svenska), både med besökare och ligister.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Vi hade tex ett Skräck-forum när folk fortfarande spelade Vampire och Kulf.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,261
Tja, ska man bara önsketänka hade jag gärna sett underforum för både Riotminds och FriaLigan här (så kan de stänga sina separata forum:)). Just kombinationen av allmänna trådar och spel-specifika har många fördelar framför bara det ena eller det andra.
 
Top