Nekromanti Pjuppes miniatyrmålningprojekt 2013, vecka 01

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Tjo!

Sedan jag återvände till miniaturmålning (via rollspel) upptäckte jag att det var mycket lättre att köpa miniatyrer än att faktiskt måla dem. Det resulterade i att jag skaffade mig en hel hög omålade miniatyrer som i princip bara samlar damm. Därför bestämde jag mig förra året att försöka göra något åt saken. Jag skulle måla minst en miniatyr i veckan, gärna fler. De veckor som jag inte var hemma (exempelvis vid jul eller vid utomlandssemester) räknades inte.

Någonstans i maj utökade jag kriteriet med att jag antingen skulle måla minst en metallfigur eller fyra plastfigurer som jag fick använda quickshade på.

Tyvärr så räckte jag inte ända fram. Vecka 47-49 blev ingen miniatyr klar, men projektet blev ändå hyfsat lyckat. Under 2012 fick jag klart 81 metallminiatyrer och 119 plastminiatyrer.

Jag hade tänkt fortsätta mitt målningprojekt under det här året (och tills jag blir klar med alla djävla minis som ligger på hög). Reglerna är samma som förra året: minst en metallminiatyr eller fyra plastminiatyrer i veckan. För att lägga extra press att "hålla ångan uppe" ska jag göra en sammanfattningspost över veckans målningar. Hade jag tänkt.

Första veckan på januari blir en uppvärmning. Det är Templar Knight från Reaper Miniatures. Jag har också blivit klar med 10 stycken plastminiatyrer men de är hyfsat nydippade och jag har inte hunnit köra mattsealer på dem än. Foton på dem kommer kanske nästa vecka (inte för att det är någonting att se).
 

Attachments

Top