Nekromanti Pirater! (Ett nytt rollspel från MylingSpel)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
För er som gillar att spana in nya rollspel rekommenderar jag er att kolla in Pirater! Det är ett nytt rollspel som är tänkt att släppas i samband med GothCon.

Innan dess har de dock lagt upp rollspelet på nätet att laddas ned gratis i hopp om att få in lite feedback på regler och liknande. Ta gärna en titt på spelet och dela med er av feedback här i tråden, på deras forum eller via mejl till info@mylingspel.se.

Ni hittar de färdiglayoutade reglerna här.

(Vad som saknas nu är en del bilder och en del korrektur. Filen uppdateras dock allt eftersom feedback kommer in.)
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Har inte hunnit läsa detta, men ska nog göras förr eller senare. Men det ser riktigt snyggt ut, det måste jag säga.

Vad kan denna bok komma att kosta? Färg? Svartvitt? PoD?



/Poseur
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Tyckte det stod tryck Lulu. Vet inte om de har offset, men jag har för mig de är Print on Demand.

Riktigt snyggt!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Oj, det var ett rejäjt spel.. kanske lite för stort att kalla "lillebror". :gremsmile:. Om man köper det här känns En Garde rätt överflödigt. Bra att det fokuserar.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Weird Quest har helt rätt: det trycks via Lulu så det är Print on Demand som gäller. Kostnaden kommer att ligga på 198 kronor sammanlagt och jag är hyfsat säker på att det kommer vara svart-vitt och inte färgtryck som gäller.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Som du skriver, till skillnad från En Garde! III som är brett och tillåter många olika sorters äventyrande, är den här mer fokuserat på just sjöfart och pirater. Därav lillasyster - storleken är inte allt som räknas. :gremwink:

Egentligen ser boken större ut vad den är: målsättningen har varit att få in en bild per uppslag och då har sidantalet stuckit iväg lite. Kompabilitet med En Garde! III? Några till. Men överlag så är det en betydligt mindre lunta än vad EG! III var.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sweet! Pirater! Arrrr! Det här ska bli roligt. Synd att jag inte har tid för att läsa igenom och bidra till spelets framväxt. Jag lovar dock att iaktta det och lätt köpa ett ex någon gång i framtiden när det officiellt har släppts.

/solvebring som alltid velat rollspela pirater men som aldrig fått tummen ur att köpa något av de internationella bidragen - även om han i sin ungdomds forna dagar skapade ett par egna piratiga hemmabyggen. Hoppas det blir ett regellätt spel...! =)

P. S. Nej, jag kan inte hålla mig - jag måste så klart länka till en låt som denna! D. S.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Synd att det inte är vanligt tryck, som En Garde! Jag tror att det här är en mer lättsåld produkt, om den fanns i butik. Personligen tror jag att EG hade vunnit på att tajtas upp. Minus femtio sidor, sådär. Men det är bara en personlig åsikt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Nu är ju i stort sett allt som MylingSpel släpper, inklusive samtliga moduler till En Garde!, tryckt via Lulu och de finns i butik. Jag är rätt säker på att du kan lägga beslag på Pirater! då du besöker SF-Bokhandeln någon gång i framtiden - och alla andra spelbutiker som tar in MylingSpels produkter. Bara för det är tryckt via Lulu så blir det inte oåtkomligt - tvärtom, du kan köpa det där, via MylingSpels hemsida och i butiker. Bra va? :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Robert Jonsson said:
Nu är ju i stort sett allt som MylingSpel släpper, inklusive samtliga moduler till En Garde!, tryckt via Lulu och de finns i butik. Jag är rätt säker på att du kan lägga beslag på Pirater! då du besöker SF-Bokhandeln någon gång i framtiden - och alla andra spelbutiker som tar in MylingSpels produkter. Bara för det är tryckt via Lulu så blir det inte oåtkomligt - tvärtom, du kan köpa det där, via MylingSpels hemsida och i butiker. Bra va? :gremsmile:
Ja, alltså, att t.ex JAG inte får in mina spel i butik beror ju 1) på att jag inte har F-skattsedel och 2) min säljmodell där det typ alltid kommer att vara billigare att köpa direkt från mig. Inte på att jag kör Print on Demand...
 
Top