Nekromanti PDF!

josun000

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
63
Location
Stockholm
Jag har sett att de flesta äventyr som jag stött på ute på nätet är i PDF-format. Själv skriver jag i Word, men alla har ju inte det. Hur konverterar man och i sådana fall vilka program andvänder man????

Alvkrigaren
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Man använder Adobe Acrobat (INTE reader) och man skriver ut i .pdf (just det, funktionen finns i "print"). Vissa program kan dock exportera, typ PageMaker (fast det har aldrig funkat för mig).

//Kalle - som gillar Acrobat...
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
För att kunna konvertera .DOC till PDF-filer kan du använda dig av programmet Zeon Docucom PDF driver. Finns att hämta på www.zeon.com.tw. Är inte freeware dock, så du måste betala närmare kring 500 för att få bort vattenstämpeln som annars ligger i bakgrunden på varje sida du gör om till PDF. Har bara testat den lite grand, men den tycks fungera skapligt.

Men det enklaste om du har något dtp-program är väl att exportera filen till det programmet och sedan göra en PDF-fil av den.

-Hans
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Man använder Adobe Acrobat (INTE reader) och man skriver ut i .pdf (just det, funktionen finns i "print"). Vissa program kan dock exportera, typ PageMaker (fast det har aldrig funkat för mig)."

Beror kanske på att du vid en installation undvek att installera Adobe Destiller? Det programmet konverterar filer till PDF från postscript. Ingår i de flesta av Adobe:s (för att inte säga alla) program.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Men det enklaste om du har något dtp-program är väl att exportera filen till det programmet och sedan göra en PDF-fil av den."

Enklast ja...men alla har inte funktionen, t.ex. Microsoft Publisher. Försök främst med Adobe:s DTP-program (DTP = Desktop Publishing), Adobe Pagemaker 6.5 och storebror Adobe InDesign 1.0

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Adobe InDesign duger.. det kostar massa pengar, men ryktet säger att det finns ställen man kan ... låna lite på.. :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top