Nekromanti Payne Noir

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Så efter att äntligen ha införskaffat Noir (Jag är hopplöst sent ute) och läst igenom det, sitter jag och spånar på en lämplig berättelse.
Det första som slog mig var hur jag ska få Max Payne att passa in i Noir? Nummer två var att jag inte är den första som tänkt detta.
Så för att slippa uppfinna hjulet igen slänger jag ut denna krok för att se vilka napp jag kan få?

Saker jag själv redan spånar på är "Svart Heroin" istället för Valkyr och hur man kan väva in Noir's backstory med detta.
Vilka familjer/ätter som kan vara lämpliga att använda, vilka ministerier som kan vara lämpliga att använda.
Jag byter nog ut vikinga temat mot greisk mythos.
Vilka delar av Noir's backstory ska man undvika (tex de 7 tornen?)
Och den stora knäckfrågan... hur undviker jag dataspelets rälsning?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Kommer du ha en enda spelare eller hur är det upplagt?
Also, Max Payne musiken är vad jag brukar lyssna på när jag skriver Noir äventyr.

Svart Heroin låter najs, om du vill ge det ett mer Noir-igt namn kan du säkert hitta på det. Typ Sandukars Svarta låter som en mysig drog. Rulov ligan känns ju som en mycket möjlig motståndare, eller Kaptenen (tror jag han kallas för, han som leder gänget fyllt av ex-soldater?)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag tänker nog en mindre spelgrup 2-3 pers. Del 1 i första dataspelet med att mötas på tunnelbanestationen borde gå att göra om lite för att kunna kasta in Rpna in media res med lite omskrivning. Något med att de gjort sig ovänner med en gruppering som via mutade underhuggare lockar dit dem för att använda dem som syndabockar vid en attack av något slag. Men Rpna är tuffare än somliga tror och måste nu teama ihop sig för att klara sig ur knipan. Resten av äventyret blir de jagade.

Svart Heroin finns med i en Fenixartikel om Vattengraven i Sandukar. Där är Hexagonen inblandade. Så de får ju ligga till grund för någon sorts slutboss.

Ska kika upp Rulov. Tack för tipset!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Verkar inte vara så många som lägger tid på Noir numera? Hur många här på forumet har spelat och varför har ni lagt det åt sidan?
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Jag och min spelgrupp införskaffade Noir för några månader sen.

VI har spelat två äventyr av en kampanj, nu ska vi börja på tredje och sista delen.
Det har varit mycket blod, ångest och jazz.

Angående dina frågor, för att undvika dataspels rälsningen så får du nog välja ut några av huvudelementen och händelserna från spelen som du vill ha med, och låta spelarna agera mer fritt emellan dem. Blir nog svårt att få dem att följa spelens handling utan att de känner sig styrda.
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Ja, eller skrivit o skrivit, brukar ha ungefär en a4 sida med information, platser, händelser, personer. en relationkarta o en katalysator.

lyxade även till det med en liten videoteaser till sista delen
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Lightshy;n171176 said:
Verkar inte vara så många som lägger tid på Noir numera? Hur många här på forumet har spelat och varför har ni lagt det åt sidan?

PING.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Finns det någon info någonstans som säger vilka familjer/ätter som är inblandade i Hexagonen? Eller är det en fristående organisation?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Är det nån mer än jag som tycker att Noir borde ha en egen del i Forumet?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Noir är på min top-fem-lista över spel jag vill prata om. Nackdelen är att forumet på http://www.noir.nu har varit hyfsat dött i några år nu, men att dess existens verkar ha lett till att Noir inte diskuteras så mycket här. Jag skulle gärna se att Noir antingen dök upp som ett eget underforum, eller åtminstone nämns i beskrivningen till Helmgast-delen.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Lupus Maximus;n172535 said:
Jag skulle gärna se att Noir antingen dök upp som ett eget underforum, eller åtminstone nämns i beskrivningen till Helmgast-delen.
Det är som om de skäms över sitt vackraste barn!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Mundo;n172560 said:
Det är som om de skäms över sitt vackraste barn!

Det kan ha rent administrativa anledningar utöver känslor. Det är mina 5 zovriner i frågan.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jimmy;n172634 said:
Det kan ha rent administrativa anledningar utöver känslor. Det är mina 5 zovriner i frågan.
Tidigare fick man inte ha ett forum här om man hade ett eget officiellt forum någon annanstans. Den regeln finns dock inte kvar. Så det kan också vara en miss att det är en möjlighet.

Så vill Marco och Petter ha ett forum för Noir här eller att det nämns i texten är det bara att slänga iväg en förfrågan till Seter. Om det okejas men ingen redaktör har tid att göra ändringen, kan de säga till mig så fixar jag det.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Lupus Maximus;n172638 said:
Tidigare fick man inte ha ett forum här om man hade ett eget officiellt forum någon annanstans. Den regeln finns dock inte kvar. Så det kan också vara en miss att det är en möjlighet.

Så vill Marco och Petter ha ett forum för Noir här eller att det nämns i texten är det bara att slänga iväg en förfrågan till Seter. Om det okejas men ingen redaktör har tid att göra ändringen, kan de säga till mig så fixar jag det.

Ok, koppla det mot förfrågan jag ställde till Dante tidigare idag då :)
Det är dock inte kopplat till Marco eller Petter.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jimmy;n172639 said:
Ok, koppla det mot förfrågan jag ställde till Dante tidigare idag då :)
Det är dock inte kopplat till Marco eller Petter.
Är du officiellt insyltad så... :) Och med förhandsbilderna du postat finns det ju vissa misstankar om det.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Lupus Maximus;n172643 said:
Är du officiellt insyltad så... :) Och med förhandsbilderna du postat finns det ju vissa misstankar om det.
Hmm. Blev en murveltråd det här, eller är du utsänd från Sanningsministeriet måhända?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Ah! Noir hör hemma här på forumet. Man kan väl göra det till det berömda undantaget som bekräftar regeln!
 
Top