WRNU Pateron för wrnu

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Personligen hellre att kunna bidra med en engångssumma än att sätta upp en månatlig dragning.

Prestationsångest tycker jag inte du ska få för att vi hjälper till med hosting-avgift (och får du in 100'000 på en kvart får du väl säga STOOOOPP!).
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Bara ett anglofilt sätt stt säga en kampanj där ni kan swisha.
Ah, då är jag med. Om det även blir en patreon till wrnu kommer det vara den första patreon som jag någonsin backar, så känn er hedrade 🙂
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Awesome! För en som är analfabet vad gäller all ny teknologi, vad menas med ”drive” och ”fire and forget”?
Drive = "Hej hörni, nu kör vi en ordentlig vända där vi försöker få in lite folk på det här". Kort, intensiv kampanj eller kortvarig ansträngning för att uppnå något. Typ. Inte specifikt för teknologi, egentligen, "köra en drive" kan man göra inom marknadsföring eller nästan vad som helst.

Fire and forget = att man kör igång en grej som man sen inte behöver bry sig om så mycket eller aktivt hålla liv i. Om man t.ex. fixar så att en av sina räkningar betalas automatiskt varje månad. De flesta prenumerationer är också "fire and forget". Man trycker på avtryckaren och sen glömmer man bort det och behöver inte anstränga sig. I det här fallet: man gör en prenumeration på hemsidan Patreon så att Seter får pengar varje månad utan att t.ex. jag behöver komma ihåg att aktivt swisha varje månad.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Drive = "Hej hörni, nu kör vi en ordentlig vända där vi försöker få in lite folk på det här". Kort, intensiv kampanj eller kortvarig ansträngning för att uppnå något. Typ. Inte specifikt för teknologi, egentligen, "köra en drive" kan man göra inom marknadsföring eller nästan vad som helst.

Fire and forget = att man kör igång en grej som man sen inte behöver bry sig om så mycket eller aktivt hålla liv i. Om man t.ex. fixar så att en av sina räkningar betalas automatiskt varje månad. De flesta prenumerationer är också "fire and forget". Man trycker på avtryckaren och sen glömmer man bort det och behöver inte anstränga sig. I det här fallet: man gör en prenumeration på hemsidan Patreon så att Seter får pengar varje månad utan att t.ex. jag behöver komma ihåg att aktivt swisha varje månad.
Kanon, då fattar jag. Jag är nog mest en Fire & Forget-människa. Mitt minne är värdelöst nuförtiden så jag skulle bara glömma bort att swisha.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Om man inte har ekonomiska förutsättningar att hjälpa till ekonomiskt
finns det något annat man kan göra för att underlätta för forumet? Förutom då att vara trevlig och vara med och skapa en stämning som gör att folk fortfarande vill vara här?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Om man inte har ekonomiska förutsättningar att hjälpa till ekonomiskt
finns det något annat man kan göra för att underlätta för forumet? Förutom då att vara trevlig och vara med och skapa en stämning som gör att folk fortfarande vill vara här?
Sluta bifoga bilder och filer? :gremwink:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Om man inte har ekonomiska förutsättningar att hjälpa till ekonomiskt
finns det något annat man kan göra för att underlätta för forumet? Förutom då att vara trevlig och vara med och skapa en stämning som gör att folk fortfarande vill vara här?
Tja, det är väl typ det. :)
 
Top