Varulv Paris part trois - Le Runda 4

Feuflux

omjonasson.se
Stämningstext
- Vet du, sa drottningen, en gång i tiden har Feuflux alltid regler i sina varulvsspel att du blev utkastad om du inte gjorde något inlägg under en hel runda.
- Jag fattar ingenting, sa kungen, är det här någon slags metakunskap. Vart är den fjärde väggen? Finns jag?
- Okej okej, vi släpper det. Två spelare har försvunnit och det är le spännande!
- Kartan är rätt crazy förresten. Knappt någon rörelse, och kardinalsgardet har satt ner Vimes på noll inflytande!

Röstningslänk
https://werewolf.florin.nu/86876

Utslagna deltagare
@Big Mama - utröstad rojalist
@Anthrox - nattmördad rojalist
@Basenanji - utröstad rojalist
@Sömniga Isaac - utröstad rödkappa
@Brynolf - nattmördad rojalist

Kvarvarande deltagare
@Hägerstrand - gul
@Vimes - blå
@StradhLestat - grå
@Sidd - rosa

Karta
1768943937887.png
Den här rundan slutar onsdag kl 21:30!

Alla ska strax få ett PM med förmågerapport och eventuell ny rang.

Där svängde det visst.
Vaknar upp idag och upptäcker att jag fortfarande lever till min stora förvåning.
Idag när jag kollar hur röterna flyttades igår, och resultatet av dem, så är jag glasklar på den (enda?) kvarvarande ulven.
Röst: @Sidd

Det här är Brynolfs sista publicerade tanke om spelet:

Isac ÄR ju faktiskt ulven i flest scenarier så det så.

Men jag tror på Stradh också. Och han har massor av röster.

D.v.s. Brynolf verkar mena att ulvparet är Isaac/Stradh.

Det är svårt att ignorera att Isaac la sig på Sidd med 13 minuter kvar i R1. Sidd klarade utröstningen med 1 röst, eftersom han själv flyttade med 2 minuters marginal. Det ser ju helt sjukt ut om det är mellan ulvkollegor.

Måste kolla på slutet vid en dator. Jag kan inte göra det på jobbet idag.

Det här är Brynolfs sista publicerade tanke om spelet:

Isac ÄR ju faktiskt ulven i flest scenarier så det så.

Men jag tror på Stradh också. Och han har massor av röster.

D.v.s. Brynolf verkar mena att ulvparet är Isaac/Stradh.
Jag förstår Brynolfs tanke. Med facit på att Isac var ulv, så hade det kanske ändrats? Eller inte?
För mig, som ju faktiskt vet vad jag är, så är det som sagt glasklart. Sidd är sista ulven.
Om jag hade varit ulv, vore det då inte idiotiskt av mig att välja att nattmörda Brynolf? Att "avslöja" honom som Bybo till resten av byn?
Borde inte mitt val i det läget ha varit Sidd?
Att sidd valde att nattmörda Brynte där är det smarta valet.
Jag har redan heat och misstankar på mig. Att Brynolf avslöjas som grön och bybo förstärker bara det.
Så länge ni inte kan, på riktigt tro, att jag spelar 4D vinmugg med mig själv som insats, så är det inte jag som är ulven.

Heja Häger! Vi tror på dig!
Om du är ulv och har både wajpat dina egna distrikt för att se ut som en snäll lammunge och väktningsgrönat dig själv i R2 för att jag går att läsa som en öppen bok SÅ KOMMER JAG PENSIONERA MIG FRÅN VARULVSSPEL I ALL FRAMTID. I så fall är jag för dum för den här sporten.

Om jag hade varit ulv, vore det då inte idiotiskt av mig att välja att nattmörda Brynolf? Att "avslöja" honom som Bybo till resten av byn?
Borde inte mitt val i det läget ha varit Sidd?
Både jag och @Vimes har ju både dig och @Sidd som rödare än Brynolf.

Om du hade nattmördat Sidd så vet jag inte vad som skulle krävas för att vi båda skulle hänga Brynolf istället för dig den här rundan.

God morgon och jädrans vad märklig kartan blev nu då.
Tackar @Brynolf och @Sömniga Isaac för spel. Hoppas det är ok med uttern som verkat tappa sugen helt men det var alltså en lågflygarulv vi hade att göra med.
Brynolf hade alltså den där rangändrarförmågan vilket kan vara en anledning till att nattmordet blev på denne.

De förmågor vi alltså sett i spel är på bybor.
Då har vi nog rätt självklart nån dold förmåga på UlvStratten.
Det kan förstås inte vara tre ulvar till start och två kvar nu så det måste vara Stratten som lurat med mina förflyttningar för jag kunde inte styra nåt alls själv den här rundan.🤮

Röst: @StradhLestat

Verkar som att denne gjort att jag inte kunde ta fler områden med min Soldat å skickat min Härold in i gröten i stället för egna förflyttningar!

De förmågor vi alltså sett i spel är på bybor.
Då har vi nog rätt självklart nån dold förmåga på UlvStratten.
Det kan förstås inte vara tre ulvar till start och två kvar nu så det måste vara Stratten som lurat med mina förflyttningar för jag kunde inte styra nåt alls själv den här rundan.🤮
Vad hade du skickat för förflyttning förra rundan?

Om du är ulv och har både wajpat dina egna distrikt för att se ut som en snäll lammunge och väktningsgrönat dig själv i R2 för att jag går att läsa som en öppen bok SÅ KOMMER JAG PENSIONERA MIG FRÅN VARULVSSPEL I ALL FRAMTID. I så fall är jag för dum för den här sporten.
Ja det verkar otroligt.
👏 i så fall men jag tror ditt övertänkande dör när det möter logik. Är det fakta eller känsla?
Asså kan det funkat så? Hur? Nattmord har väl inte med ulvarnas Härold att göra? Inte skulle tex Brynolf ha gått in till Strattens Härold i tron att denne skulle förflytta sig. Men där blivit nattmördad då i stället. Eller menar du att en UlvVimes bara struntat i nattmord för att gröna sig?
Undrar varför Vimes inte förflyttat sina enheter alls?

Men där blivit nattmördad då i stället. Eller menar du att en UlvVimes bara struntat i nattmord för att gröna sig?
Kan ju varit att han inte kunde nattmörda pga nattmordsmekaniken styrs av något vi inte listat ut än, men jag menade i så fall att han avstod nattmord eftersom jag varit för uppenbar med att han skulle bli väktad.

Back