Papperskvalitéer på lulu

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Hej!
Jag hållet på att shoppa loss lite på olika cyberpunk-rollspel och tänkte införskaffa mig en tryckt kopia av @wilper Cyber M/77 från lulu.com. Jag noterade att boken finns i två versioner en 'vanlig' version och en 'kostnadsreducerad' version tryckt på billigare papper.

Jag har inte stött på detta förut på Lulu. Hur stor skillnad är det på papperskvalitén? Någon som vet var det går att se vad det faktiskt är för papper i böckerna? Är det värt 100 kr extra för det bättre papperet?
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Det verkar inte gå att se längre. Förr i tiden stod det kanske på produktsidorna, men den nya webshoppen är sämre på så många vis. :-(

I fallet CM77 så har den billigare versionen tunnare papper. Det gör att man kan skymta trycket på baksidan genom sidan - som i en bibel. Jag tycker inte att det stör personligen.

I den billigare versionen har jag sett hur bilderna skiftar i lila ibland. Men det är svartvita bilder, så lite lila stör inte mig. Kanske tycker jag till och med att det är fint.

Sidorna i den billigare versionen tycker jag är lättare att bläddra. Och det är påtaglig skillnad. För att faktiskt läsa och spela är den överlägsen den dyrare versionen.

Dyra versionen är mest där för boksmekare och samlare. Ta billiga versionen och hugg ett spel till för mellanskillnaden, det är mitt råd.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Tackar för insikterna! Var mest rädd för att det billiga papperet var av horribel kvalité. Har nu beställt och väntar på att ha i bokform också.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Enligt min erfarenhet så vill du verkligen ha den dyrare lösningen om du har färgbilder. Trycket är lite dassigt annars.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
När jag lagt in böcker har priset framförallt påverkats av trycket, om det är i färg eller svartvitt. Vet att man kan välja svartvit "high quality print" eller vanlig svartvit som mest är anpassad för text.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
För de som är intresserade så fick jag boken idag och är väldigt nöjd med kvalitén trots att jag valde det billgare papperet. Känns inte alls "billigt" så om någon i framtiden snubblar på den här tråden så får de höra mina 21 ören kring det hela också.
 
Top