Nekromanti Pappalajv

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jaha, då har man pappaledigt till september då. Några förslag på vad man ska göra under den korta tid barnen sover?

//erik. trippeldaddy
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Njuta ?!?

Den dagen jag får vara papapledig, jobbar just för tillfället på att få en flickvän, så skulle jag bara njuta av att var med ungen..
Sedan så skulle jag nog åxå ta med ungen & hoppas på att nån mer är pappaledig & lira lite spel a´la Carvcassonne eller varför inte nått litet rollspel..

/ Johan K, som bara tänker rent hypotetiskt eftersom man tyvärr inte är förälder.. :gremcrazy:
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Ta det lugnt... ta en kaffe, läsa en bok, njuta av tystnaden.
Förbereda roliga pyssel (Yheela=pysselmaniac).

*avis... vill oxå ha barn att vara ledig med.*
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tänkte svara med "runka" först, så att det kunde bli min gimmick, men äh, öh, det bästa är nog:

1. Öva på trumspelandet.
2. Köra Marcooliodisco på högsta volym.
3. Spräng fyrverkeripjäser i vardagsrummet.
4. Kolla om brandvarnaren funkar.
5. Installera stroboskop i alla husets rum.
6. Köp en decibelmätare och se hur högt du kan skrika.

...samt många andra liknande aktiviteter så att dina barn inte kan sova förrän du själv blivit tillräckligt trött för en dylik aktivitet.

Själv gissar jag att jag skulle vara för degig för något annat än natt-TV. Drew Carey på Z-TV kommer att rädda ditt liv.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Njuta ?!?

Sedan så skulle jag nog åxå ta med ungen & hoppas på att nån mer är pappaledig & lira lite spel a´la Carvcassonne eller varför inte nått litet rollspel.
Hmmm…
*försöker sätta sig in i situationen*
– Nej Maja, inte äta tärningem. Du ska slå den, nej inte slå din bror, slå… aj. Låt bli pappret… inte i munnen. Anton… Anton släpp!

Jaha, du menade spela med den andra pappan. :gremcrazy:

//erik. nu sprattlar Maja ännu mer
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Själv gissar jag att jag skulle vara för degig för något annat än natt-TV. Drew Carey på Z-TV kommer att rädda ditt liv.
Eller förstöra det eftersom de vaknar klockan 06.30 varje morgon. :gremsmirk: Kanske man kan få Z-TV att sända det på morgonen i stället.

//erik. nu sprattlar hon inte lika mycket, men sparkar på handen i stället så det är lite svårt att… nä, nu bajsade hon. *suck*
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Vad jag skulle gjort:

1.Tunnelbaneluffat.
2.Kastrerat hunden...........igen.
3.Rakta benen.
4.Städat.

5.Köpt chips, powerking (B:ig energidryck) godis och Pizza och sedan hyrt en film som jag under två veckor "tänkt å se"
sedan iklä sig "boxer och t-tröja" och vräka ut sig i soffan.

6. Motionera bort gårdagens Pizza-godis-och-chips-framför-Tv:n

VH Jens.L "Använd fantasin"
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Eller förstöra det eftersom de vaknar klockan 06.30 varje morgon
Du menar såååå... (jag trodde helt uppriktigt att... nä, jag tänkte nog inte så mycket öht. Äh, vad vet jag om barn?)

Men alltså, orkar man verkligen göra så mycket annat när man är pappaledig? Jag tycker det är ansträngande att bara titta på bebisar. Det är liksom som Arga Leken, fast från början av Sen kväll med Luuk till slutet, utan några avbrott med Dan Bäckman, på alla kanaler samtidigt.

En sak dock; om du nu får väldigt få timmar över, spendera dem då inte här med oss dödsäckar. Det är ju helt meningslöst.

Här sitter man bara på betald arbetstid. :^)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
2.Kastrerat hunden...........igen.
Har ingen hund. Men man borde ju allvarligt fundera på att kastrera sig själv. På sätt slipper man ju i alla fall ett till hoppsan-tvillingpar.

//erik. alltså, inte för att tvillingarna var hoppsanbarn. barn var planerat, det var liksom själva tvillinggrejen som blev lite hoppsan
 
Top