Nekromanti Palinor, Ereb Altor.se

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,449
En ordensstat i norr, låst mellan bittra fiender, vars tappra riddarbröder stöds av from svartkonst.

Det är med viss stolthet jag presenterar en riktig långkörare från Ereb Altor.se, projektet och hemsidan som renoverar och fördjupar Äventyrsspels gamla spelvärld.
Palinor är nästan lika gammalt som forumet, och är en blandning av kära gamla bekanta (Ransard, Lysande Vägen, Nargur) och friska nya grepp (from nekromanti, centraliserad ordensstat och brokig blandkultur).

Ta er en titt för en nostalgitripp som jag hoppas kan bjuda på några uppfriskande överraskningar.

Skrivet tillsammans med de fantastiska människorna Ereb Altor.se.

www.erebaltor.se/filarkiv/Palinor.pdf
www.erebaltor.se
 

Spelknepe

Veteran
Joined
24 Jan 2007
Messages
86
Location
Helsingborg
Vill passa på att citera en av våra korrekturläsare - Pogostick!

"Jag har nog aldrig haft så roligt när jag korrat en text, för övrigt. Det är lite häftigt att en spelvärld som för mig varit känd som ett inkonsekvent lapptäcke nu kan kännas så sammanhängande, dynamisk och originell. Jag älskar kulturskiftningarna och hur alla folkslag så tydligt och logiskt färgas av varandra."

:gremlaugh:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Andy said:
Snyggt.

Finns den som print-on-demand?

/Andy
Det korta svaret är "nej". Den är inte upplagd på något tryckeri för publikation/distribution, och projektet kommer heller inte göra det.

Målet med Erebaltor.se är att allt som publiceras där ska vara CC BY-NC-SA, dvs alla får dela, remixa och ha sig så länge man ger cred till upphovsmannen och inte gör något kommersiellt. Vissa illustrationer är mer restriktiva, men i samtliga fall gäller att "utskrift för eget bruk" är okej. I de få diskussioner som förts om det så verkar folk vara överens om att "lägga upp på lulu eller liknande för att kunna beställa hårdpärm för självkostnadspris" är att likställa med "utskrift för eget bruk". För att undvika kontroverser så kan det vara schysst att ställa en fråga om det i forumet först, dock.

Hoppas jag inte krånglade till saker nu :gremsmile:
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Fy fan vad nice att saker fortfarande rör på sig.

Ereb Altor har länge varit en av minafavoritplatser på nätet. Jag träffade en av mina bästa vänner där, runt 2008 eller liknande och communityn är så himla trevlig. Skall nog ta mig tillbaka dit, ibland pluggar man inte så hårt som man skall!

En stor anledning till att jag varit borta är att jag nu kör Operation: Fallen Reich, men ja....vår trakoriska kampanj är inte avslutad än...
 
Top