Nekromanti På tal om felringning!

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,115
Location
Tindalos
Alla dessa jävla telefonförsäljare!

Vem fan tror ni att ni är!? Försäljare som envisas med att ringa på lunchtid och som då verkligen försöker vara trevliga och inställsamma... Ät lunch själva för helvete....

I går var det nationaldag. Jag var ledig och säkert de flesta andra tjänstemän som arbetar inom den privata sektorn. Kommer hem från helgens minisemester och har precis lastat ut allt bagage vid sjutiden på kvällen när telefonen ringer.

GLOCALNET!!!

Är du stressad! Har jag ringt vid ett olämpligt tillfälle? Har du jobbat idag! Va fan tror du! Det är nationaldag! Åk hem och sov som alla andra svenssons. Ringa och försöka sälja på utnämd helgdag gör mig jäkligt förbannad. Dessutom så har de redan ringt och frågat om jag vill ha deras ADSL-abonnemang. Det gjorde de förra veckan. Min flickvän svarade då artigt att vi redan har valt Tele2. Does That Compute!? Tydligen inte kan man bara trött konstatera.


http://www.nix.nu/ är nästa site för mig....

Tack för ordet.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Min pappa blev uppringd klockan 9 på kvällen av Telia, som försökte sälja samma modem som han redan har...det tog honom en halvtimme att bli av med försäljaren.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,941
Location
The Culture
Det jag ogillar mest med telefonförsäljare är att de aldrig hör mitt namn när jag svarar. De har visserligen färdiga manus, men om jag svarar med att säga mitt namn skulle de kunna hoppa över biten där de frågar om jag är jag. Någon dag ska jag se till att skapa följande replikskifte:

Telefonen ringer
Jag: Lyfter telefonluren. Det är Tobias.
Försäljare: Är det Tobias jag pratar med?
Jag: Om inte du lyssnar på mig tänker inte jag lyssna på dig. Klick!

/tobias
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vart ska jag skicka fakturan?

Den har jag kört med ett par gånger.

Liksom, jag är egenföretagare, så tid för att prata med telefonförsäljare äter tid från det jag tjänar pengar på. Mina kunder får betala dyra pengar för min tid, så de där ämlans telefonförsäljarna som tror att de kan äta upp min tid utan kostnad har jefligt fel.

Så märker jag vartåt det barkar hän så brukar jag i allmänhet avbryta och fråga vart jag ska skicka fakturan. "Jag försöker driva företag här, så min tid kostar 900 spänn per påbörjad timme plus moms. Vart ska jag skicka fakturan?"

---

Fast det blir inte så många sådana efter nix.nu, och ännu färre blir det med nummerpresentatör. Jag ska nog skaffa en talsvarstjänst eller en svarare också:

"Hej, du har ringt Krille men han tänker inte svara. Antingen är han inte hemma och kan inte svara alls, eller så ringer du med skyddat nummer och i så fall tänker Krille inte lyfta på luren. Se, Krille hatar telefonförsäljare som alltid ringer med skyddat nummer, så han tycker att telefonförsäljare ska få lyssna på en lång monolog om hur mycket han hatar dem och inte få en syl i vädret under monologen. Och erkänn att tanken är rätt tillfredsställande. Krille vill dessutom för säkerhets skull tipsa om nix.nu, som är en rätt hyfsad tjänst som brukar funka för det mesta. Krille är redan uppsatt på den, så det är bara oseriösa ägg till telefonförsäljare som skiter i nix.nu som försöker sälja till Krille via telefon. Åh, just det, det här är en talsvarstjänst. Om du verkligen vill Krille något så kommer det snart att pipa. Skulle du vara en telefonförsäljare och har något fantastiskt som du helt enkelt måste sälja till Krille och som Krille eventuellt skulle vara intresserad av - till exempel en komplett uppsättning Neon Genesis Evangelion Platinum Collection till vrakpris - så kan du ju faktiskt försöka chansa och lämna ett meddelande efter pipet. Skulle du vara någon som inte är telefonförsäljare, och som faktiskt vill Krille något, så säg något efter pipet och hoppas att Krille hör det och svarar, eller skicka ett elbrev till Krille. Faktum är att elbrev är det säkraste sättet, så använd det istället. Ha det bra! *piiiip*"
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
FRONT mot telefonförsäljning

Så bra att det kom ett inlägg om det här precis när jag dissat ett kalsongerbjudande från FRONT. :gremsmile:

Det finns två sätt som jag ser på telefonförsäljande på.
1) Det är jävligt irriterande med folk som ringer hem till mig och vill kränga jox. Vill jag köpa nåt kan jag fixa det på egen hand thank you very much.
2) Det är jävligt synd om dom som tvingas sälja sin själ till dvävulens mjäkige halvbror och jobba som telefonförsäljare. För jag antar rakt av att ingen har det där jobbet som förstahandsval (då tycker jag synd om dom av en helt annan anledning :gremgrin: ) utan faktiskt tvingas ta jobbet för att få in pengar till mat och sånt.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Problemet är att de flesta telefonförsäljareföretag har ett system som ringer upp kunderna ständigt och det är bara när de faktiskt får svar som samtalet kopplas vidare till säljaren. Alltså är det stor risk att dina första ord försvinner lite. Sedan är det kanske så att det finns bättre sätt att inleda samtalet.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Haha. Got another one!

Nu ringde nåt marknadsundersökningsföretag (svara på frågor kan jag faktiskt ställa upp på om det går undan) och ville snacka om mina restaurangbesöksvanor. Fast när det kom fram att jag var en man i åldergruppen 20-55 så hade de redan snackat med så många sådana idag så då dög jag inte längre. :gremlaugh: De kommer kanske ringa upp mig nån gång i framtiden dock...
 
Top