PROMOTION Otroliga illustrationer helt fria att använda genom CC4.0!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Snubblade över denna länk:

Det är helt jävla fantastiska bilder! Och de licensieras genom CC4.0. In och kolla!

Snubblade över denna länk:

Det är helt jävla fantastiska bilder! Och de licensieras genom CC4.0. In och kolla!
Jäklar vilken skatt! Tack för tipset! (y)

Halvrelaterat tips: om man hittar en illustration man tycker om någonstans på webben så kan man alltid fråga illustratören om man får licensera den. Alla tre gånger jag har provat har de sagt ja, och brukar ta typ $5 för det.

Halvrelaterat tips: om man hittar en illustration man tycker om någonstans på webben så kan man alltid fråga illustratören om man får licensera den. Alla tre gånger jag har provat har de sagt ja, och brukar ta typ $5 för det.
Vad innebär licensera rent krasst? Att man får rätten at använda den till egna verk?

Vad innebär licensera rent krasst? Att man får rätten at använda den till egna verk?
Det beror på licensen, men ja - det vanliga är att du köper rätten att använda bilden. Ofta både digitalt och tryckt, och ofta bara en gång per köpt licens. Toppensätt att fylla sina böcker med ball konst även om man inte har råd att arvodera illustratörer.

Tips 2: sök "stock art" på Drivethrurpg så kommer du hitta tusentals bilder som ofta kostar spottpengar.

Det beror på licensen, men ja - det vanliga är att du köper rätten att använda bilden. Ofta både digitalt och tryckt, och ofta bara en gång per köpt licens. Toppensätt att fylla sina böcker med ball konst även om man inte har råd att arvodera illustratörer.

Tips 2: sök "stock art" på Drivethrurpg så kommer du hitta tusentals bilder som ofta kostar spottpengar.
Bra tips! Vid de tillfällen då jag behöver illustrationer söker jag bland mina vänner som jag vet kan teckna, med varierande framgång.

Nackdelen med stock art är såklart att det ytterst sällan kommer passa perfekt, men jag brukar i så fall anpassa texten efter bilden.
Har aldrig brytt mig om stock art men med tanke på det jag har skrivit under mina år som icke spelande rollspelare så kanske det är ett alternativ för att få bli klar med vissa av texterna. Det mesta ligger bara, det blir varken hackat eller malet.

Back