Nekromanti Orschild winds of war

G

Guest

Guest
Jag har precis införskaffat Orschild modulen och är lite missnöjd. Illustrationerna i denna bok är inte lika snygga som i gemini boken och det tycker jag är synd för jag vet ju att cell kan åstakomma mästerverk(denna komentar är inte avsedd de första illustrationerna som är helt ok). En annan sak som jag ska komentera är pappers sorten som används. Jag tycker att den inte är bra i någon aspekt. Att modulen är på engelska tycker jag är bra för det är många termer som man bara kan på svenska och det är roligt att lära sig det engelska varianterna.

Men trots dessa brister tycker jag ändå att den är värd att köpa och det sista jag ska skriva är att jag tycker att det var bra att den gjordes i hard-back form även om det kanske höjde priset en aning
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Håller med när det gäller illustrationerna. Dessa suger ofantligt. Detta tycker jag mig kunna säga med gott samvete då jag själv sysslat med konst i många år och kan därför tycka att många av bilderna känns som nåt om kommit från bildlektionerna i grundskolan.
Vad det gäller innehållet så är väl det mesta helt ok (till skillnad från mörkermagi-boken som kändes HELT onödig. Jag blev nästan förbannad efter att ha läst den, det kändes som om jag blivit lurad). Jag kanske har för höga krav på ett supplement men Orchild känns som en tunn, tunn bok med lite informativ text utfylld med usla bilder, stora gapande textluckor och alldeles för påkostade hårda pärmar. Dessutom undrar jag varför i hela världen man har varit ambitiös nog att sy in ett bokmärke i ryggen.....är boken verkligen så tjock och faktaspäckad att en sån grej behövs??
Nä Cell, jag vet och hoppas på att ni kan bättre. Grundboken är alldeles lysande. Den är bra skriven och den ger intryck av ni har en massa coola grejer på lut - så släpp fram dom och skippa tunna, hårdinbundna halvmesyrer som känns som nåt man tankat ner från nätet...

Oj, oj....nu har kanske spytt lite väl mycket galla men så har jag haft en taskig dag också...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Grundboken är alldeles lysande. Den är bra skriven och den ger intryck...

Grundboken är INTE bra skriven. Språkmässigt kanske, men absolut INTE vad det gäller stavning, avstavning och särskrivning, med mera, med mera...!!

The Militant Language Guardian Strikes Again!!

//Purgie - militant språkväktare
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Ja ja, okej då......jag menade själva innhållet...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 
Top