Nekromanti Ormtunga och barbarfunderingar

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,534
Location
En mälarö
Ville bara passa på att tacka konstruktören av ormtunga (minns inte på rak arm vem det var och jag kan inte kolla) för ett MYCKET välskrivet äventyr. En mycket bra blandning av mystik och vardagslunksproblem som, i mina ögon i alla fall, mycket väl illustrerar trudvangs anda. Tack ännu en gång! :gremsmile:

Det var även kul att se andras tolkning av Birger B. En sak slog mig dock när jag först läste dem; i "Birger Barbaren går upp en level" får han 12 hp. Har han verkligen ingen bonus för hög CON? Fast när jag tänkte efter så insåg jag att han antagligen inte hade det, med tanke på det öl-intaget. Han borde snarare vara tacksam att han slipper HP-avdrag :gremgrin:

/Anders
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Ville bara passa på att tacka konstruktören av ormtunga (minns inte på rak arm vem det var och jag kan inte kolla)

Har den inte heller inom räckhåll, men var det inte Theo?

Det var även kul att se andras tolkning av Birger B. En sak slog mig dock när jag först läste dem; i "Birger Barbaren går upp en level" får han 12 hp. Har han verkligen ingen bonus för hög CON?

Tänk honom som en fantasyversion av en oljig raggare med ölmage; om han levde i dagens värld är jag övertygad att han skulle cruisa runt i en rostig Cheva och spana på pök. (-:

--
Åke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,898
Location
Stockholm
Birgers Con modifier …

»Det var även kul att se andras tolkning av Birger B. En sak slog mig dock när jag först läste dem; i "Birger Barbaren går upp en level" får han 12 hp. Har han verkligen ingen bonus för hög CON?«

Vad är det som säger att han slog tolv? Vi vet ju bara att han sammanlagt fick +12 hp.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,534
Location
En mälarö
Re: Birgers Con modifier …

>Vad är det som säger att han slog tolv? Vi vet ju bara att han sammanlagt fick +12 hp.

Det har du fan rätt i! Vad korkad jag känner mig :gremblush:

/Anders (skäms)
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Jag är glad att jag efter Vattnaskymmel fick läsa ett DOD6-äventyr från ngn annan. :gremsmile:

Theo är grym på att göra äventyr även om dispositionen fick äventyret att lida en aning.
 
Top