Orm på kroken! Äventyr i Fenix

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Ta en titt i senaste Fenix (nummer 6, snart i handeln) om ni vill ha ett rykande färskt äventyr, nya (kulinariska) äventyrskrokar, en ny besvärjelse, ett nytt fartyg och en grymt cool bild och lite teaser på ett kommande folkslag!
fenix_orm_pa_kroken_sida_3.jpg
 
Last edited:

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Är det Fenix nr.6? Verkar inte vara släppt än (iaf inte om man vill köpa som lösnummer).
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Tidningen finns fortfarande inte att köpa på Fenix hemsida. Någon som vet hur lång tid det brukar ta för den att dyka upp där?
Ta mina pengar Fenix!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Det ser ut som att den går att beställa från SFbok

 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Jag tänkte beställa PDF:en av senaste numret för att få kopparhavsmaterialet i digital form men de två senaste numren finns inte. De har det ju lite jobbigt runt omkring själva spel- och tidningsskapandet så de kanske varit tvungna att prioritera arbetet lite. Pressbyrån har (hade i alla fall) en strikt rutin för vilka tidningar som tas in så om du har en Pressbyrån i närheten som inte är allt för liten och med lite omsättning på tidskrifter så kommer Fenix finnas där även om det bara säljs ett ex varje gång (antagligen till och med om det inte säljs alls så det bygger på snittvärden för försäljning). Det är inte omöjligt att den lokala handlaren kan ta in tillägg till sortimentet den måste ha om någon frågar efter en tidskrift.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
@Lemur, du kan få köpa mitt exemplar. Läst en gång. Jag vet inte vad som är ett rimligt pris. 60 kr + frakt?
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Mina spelare duckade äventyren i Pendon genom att sälja kvittot på kryddor (från piratanksön) för fyra tiondelar av det förmodade värdet till en handelsman baserad i Pendon. Hon blev dock inte helt glad när två livvakter och en bokhållare blev väldigt handfast gripna och misstänkta för krutsmuggleri när de skulle leta rätt på Farina som skrivit under kvittot. Handelskvinnan kände dock att hon skulle kunna prata sig ur situationen med hjälp av retorik och sitt goda namn. Hon kände sig dock inte särksilt glad över det extra besväret, de förlorade pengarna samt smutsfläcken som ändå skulle behöva tvättas av från hennes namn och verksamhet. Hon "frågade" därför om rollerna skulle kunna tänka sig att gottgöra det trubbel de ställt till med genom att mönstra på för en kappsegling med sjöormskött till Kruna. På så vis skulle hon kunna fylla upp en besättning på ett skepp. Om de genom att bege sig ut på den ändå relativt farliga kappseglingen och gav henne möjligheten att vinna äran så skulle de få en andel i prispengarna. Rollerna tyckte egentligen inte de gjort något fel men efter lite diskussion sinsemellan så kom de fram till att handelskvinnan troligen skulle kunna åstadkomma en hel del bekymmer för dem i Pendon och de var beroende av att för eller senare lyckas få tillgång till vad bibliotek eller arkiv som finns i Pendon för att lösa sitt självpåtagna stora uppdrag. Det vore ju också såklart trevligt om de inte blev indragna i smuggelmisstankar av samma skäl. De bestämde sig för att ställa upp som besättningsmedlemmar och vindviskare på ett skepp åt handelskvinnan.

Så nu ska rollerna ut på äventyret från Fenix i stället för pendonäventyret. Det kan vara så att det inte riktigt specificerades att sjöormsköttet skulle hämtas upp meddelst jakt, inte färdigstyckat och insaltat...

Kommer bli roligt det här :)
 
Top