Nekromanti Organ

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Här kommer en hoper mer eller mindre intressanta uppgifter om mig.

Den dagen jag föddes, 24:e Februari 1969, så låg Lasse Berghagen på Svensktoppens förstaplats med ”Gunga gunga”, Desmond Dekker toppade Englandslistan med ”Israelites” och Jimi Hendrix spelade för första, och enda gången, på Royal Albert Hall i London.

Den första bilen jag ägde var en Daf/Volvo 66, en sk ”rem-Johan”, av 1976 årsmodell.

Jag har ägt en skivaffär.

Jag är, sjukligt anser vissa, intresserad av kriminalhistoria och tycker om att med hjälp av kartor, gps o dyl leta reda på de exakta platserna där mordoffer i kända fall påträffats. (Jag bor t ex bara någon kilometer från den plats där en kvinna hittades mördad i slutet på 70-talet. Ett ouppklarat mord som vissa tror har kopplingar till det mer uppmärksammade mordet på Katrin Da Costa. Det finns fler mord som eventuellt kan kopplas ihop med dessa. Om det stämmer så rör det sig om en oupptäckt seriemördare som härjade i Stockholmstrakten under 70- och 80-talet.)

Jag bor endast ett par hundra meter från Yngve Stoors gravplats.

Jag har spelat rollspel sedan 1982.

Jag har körkort för tungt trafik.

Jag heter Ingemar i mellannamn.

Jag har träffat Tom Jones.

Jag har hållit i en violin tillverkad av Antonio Stradivari.

Jag har fått foten överkörd av en hjullastare.

Jag har halkat på ett bananskal.

Jag har skrämt Bo Widerberg med högljudd punkrock.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det finns fler mord som eventuellt kan kopplas ihop med dessa. Om det stämmer så rör det sig om en oupptäckt seriemördare som härjade i Stockholmstrakten under 70- och 80-talet.)
Snackar vi den där slaktaren nu eller någon annan?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
chrull;n1667 said:
Men varför heter du Organ?
När man ville spela datorspel mot andra på sagornas och lägereldarnas tid, dvs under den mytiska tidsera som var innan internet fanns, så fick man koppla ihop sina datorer med sladdar. Jag och mina vänner gjorde ofta det. Då jag precis då som nu var en person med sofistikerad och mogen humor så kallade jag mig vid sådana sammanhang för Kuken. Emellertid så kom ett tillfälle då vår lilla skara skulle utökas med ett antal personer jag inte kände. Då jag tyckte att sådant som att kalla sig Kuken var något man mycket väl kunde göra med sina vänner men något som inte passade sig överallt. Så jag bytte till Organ. För att en kuk är ett organ. Så när jag nu kallar mig Organ så är det för att det på ytan är rumsrent men alla initierade vet vad det egentligen betyder. Det motsvarar ungefär att gå ut på stan helt naken på underkroppen, något man döljer med en lång överrock.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Den fan ja. Det kan det ha varit. Mordet jag talar om skedde 1982. Kroppens fyndplats syns faktiskt från Essingeleden. Den låg i den skogsbeklädda slänten ovanför Hägerstens bassängbad, i höjd med motorvägsavfarten mot Älvsjö.
 
Top