Nekromanti Only the wicked will survive!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Näe, jag SKA göra färdigt Mytomnesia (ny arbetstitel) och Flowers and Fantasy, jag kom bara på en idé i duschen i morse, den här får idén får ni sno bäst ni önskar.

Har ni sett Tim Burtons "Nightmare before Christmas" där Jack Skelton från Allhelgonalandet reser till julaftonslandet och kidnappar tomten?

I alla rollspel där man spelar ond är stämningen alltid ångestmättad och grym (vampire, typ). Det vore läskigare att få spela med läskiga figurer som hämtade från urläbbiga barnböcker! Spelarna är typ, småtroll, monster som gömmer sig under barnsängar, fågelskrämmor och liknande.

Deras livsmål är att skrämma slag på barn och ställa till med diverse otyg. Deras fiender är vetenskapsmän med konstiga mackapärer, feta direktörer som vill hugga ner skogen där de bor och bygga motorvägar, typ, och dessutom finns det RIKTIGA läskisar i världen -monster som inte bara skrämmer barnen, utan som verkligen gör dem illa på riktigt!

-Om inte ett helt rollspel, borde det fungera till ett rätt kul konventsäventyr.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,778
Location
Göteborg
Har funderat i samma banor [nt]

nt='no text'

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Kul ide. Ta och kolla up Whispering Vault någon gång. (Obs med varning nu för att jag kan ha blandat ihop två rollspel som var med i samma Dragon Magazinerecension och just skrev fel namn) i det spelar man andar som tar formen av folks drömmar och mardrömmar och blir figurer från dem. Dock behöver man inte terrorisera samma stackare hela tiden. :)

Och visst är duschen magisk när det gäller att få ur ideer ur en? Jag brukar dock svära varje gång jag står där med schampoo i ögonen och försöker skriva ner en ide i ett anteckningsblock utan att fuktskada det bortom all läsbarhet. (Kan vara guds sätt att göra ett practical joke på en, där får man för de gånger man säger att man är ateist)

Daniel "Warduke" Schenström
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Låter ju ganska så kul, glöm inte att lägga in "lånare" bara.. De som snor alla sockar o gem o sånt som bara försvinner....

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Top