Nekromanti Onegai shimasu

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Är det nån som känner till nåt bra "Samurai" spel(Japan 1500-1600)? gärna ett svenskt för våra yngra spelare

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Det finns bara ett svenskt orientaliskt spel, och det är Drakar och Demoner Samuraj. Kan nog vara ganska svårt att få tag i nu för tiden.

På engelska finns ett flertal, Legend of the Five Rings (L5R) och Sengoku är två exempel. L5R gillar jag skarpt, det utspelar sig i Rogukan, en fantasyvärld inspirerad av Japan och Kina. Sengoku har jag inte tittat närmare på, men detta skall utspela sig i Japan, spelet använder sig av Fuzion-systemet som är en utveckling av systemet i Cyberpunk 2020 (Fuzion finns även gratis på nätet).



Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Sengoku

Det finns ett rollspel som är väldigt bra (med mkt information om japan och bra regler) det heter 'Sengoku: Chanbara Roleplaying in Japan' som produceras av Goldrush Games. Jag rekommenderar det starkt. Tyvärr är det dock på engelska. www.goldrushgames.com www.sengoku.com kolla in.

mvh
//kalcidis - som använder sig av Foggmocks konto för tillfället.

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
menar du klan Shimazu?

När vårat projekt World war II är klart, ska jag börja arbeta på mitt rollspel Shôgun. Jag hade tänkt skriva det på Engelska, men jag kan göra det på Svenska också, om du vill det hellre. Mig kvittar det.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
ööh...nä, det betyder var god och lär oss, typ...

fin fint jag själv har inget problem med engelska men det är jobbigt att översätta för de obildade/images/icons/smile.gif

(vulg) som fick MVG på alla nationella engelska proven/images/icons/wink.gif
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Vem fick inte det? [NT]

Jag fick det...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 
Top