Nekromanti Ondskans horn!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ondskans horn, ett nytt och rafflande äventyr till Fantasy! Old School gaming finns att hitta i senaste numret av Fenix Speltidningen (nr 1, 2013). Äventyret är skrivet av Jörgen Karlsson med bilder av Carlos Lundhall och Per Folmer. Äventyret är en färgstark historia med en doft av grekisk mytologi. Några hjältar och hjältinnor dras in i gudarnas komplicerade intriger och tvingas kämpa mot både monster och halvgudar.

 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Awesome :gremlaugh: Kommer det att finnas att köpa/ladda ner för sig sen? Var får man tag i Fenix och vad kostar det?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tomatalven said:
Var får man tag i Fenix och vad kostar det?
I din välsorterade tidningshylla; matbutiken, pressbyrån osv. Vad det kostar att köpa lösnummer i butik vet just inte jag. 50-60:- spänn skulle jag tro.

/solvebring som tycker man gör rätt i att prenumerera på Fenix.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,883
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Awesome :gremlaugh: Kommer det att finnas att köpa/ladda ner för sig sen? Var får man tag i Fenix och vad kostar det?
Det enklaste är nog att beställa direkt från Fenix. Annars verkar du få åka till Hudiksvall för att hitta ditt närmaste försäljningsställe.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Jag tycker att det är riktigt coolt hur ni satsar på att trycka ut mycket äventyrsmaterial till F!. Tror inte att det är något annat svenskt rollspel som matchar er utgivningstakt.

Och jag tycker det är skitviktigt att spel har äventyrsmaterial.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
570
Location
Videnmark
Vitulv said:
Och jag tycker det är skitviktigt att spel har äventyrsmaterial.
Det tycker jag med. Jag tror att om man vill hålla liv i ett rollspel så måste man leverera Äventyr och Kampanjer. Inte bara regelböcker.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Tack, sen lär det nog finnas på medis bibliotek i sthlm om några månader när min spelgrupp har lirat klart allt gratis material :gremtongue:
 
Top