Omni-motivationer

God45

#PrayersForBahakan
Karaktärsmotivationer som får en karaktär att ge sig på vilket äventyr som helst utan några problem:

-Karaktären är en konstnär/författare/musiker som är i en kreativ kris och desperat letar efter inspirarion.

-Karaktären är övertygad om att de befinner sig i ett rollspel och om de inte är en PC kommer de dö!

-Karaktärens fru/make/hund har dött och de behöver desperat distrahera sig själva.

Fyll på med flera om ni kommer på dem!

-Karaktären är en konstnär/författare/musiker som är i en kreativ kris och desperat letar efter inspirarion.
Det här var min karaktärs motivation i Beyond The Mountains of Madness.

Dessutom funkade det.

Personen är nyfiken/vetgirig/drivs av upptäckarlusta

Personen är uttråkad och livstrött och vill uppleva vad som helt bara det är nytt och får rollpersonen att känna något vad som helst

Någon mäktig individ eller organisation hotar att skada eller döda någon/några som rollpersonen håller kär om hen inte ger sig ut på sagda äventyr

Rollpersonen är döende och tänker att what the fuck, jag kan lika gärna go out all guns blazing.

Nyfiken reporter/krönikör

Har en outtömlig pott av okända farbröder som dött av oförklarlig anledning.

Religiös krigare (paladin, inkvisitor) som ska mota bort ondska.

Följeslagare till sin idol.

Girig dvärg

Last edited:
En fattig person med längtan efter att komma ifrån sin usla situation? (”Nu kan det verkligen inte bli värre…!”)

En person som befinner sig i en värld där oväntade värdefulla fynd kan finnas nästan varsomhelst…i utmarkerna och nedomjord*.

*Himla bra ord som @Rickard myntade tror jag?!

Back