Nekromanti Om Sagospelet Äventyr

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
”Draken morrar ondskefullt och blåser ut en eldpust, men du hoppar kvickt åt sidan. Du vet att prinsen behöver din hjälp. Du kan inte svika honom nu när hela riket står på spel. Med starka armar svingar du din stridsklubba. Draken hinner inte reagera, och ligger snart knockad framför dig.

Längre bort kämpar dina vänner fortfarande mot de andra drakarna som hotat riket. Du är viss om seger. Tillsammans kan ni uträtta stordåd. Tillsammans kan ni vara ... hjältar!”


Vad är Sagospelet Äventyr?
Äventyr är ett spännande sagospel för två eller fler spelare från fem år och uppåt. I regelhäftet hittar du regler och stöd för att spela, men du behöver också tre tiosidiga tärningar (finns att köpa i välsorterade spelbutiker), papper och penna. Sedan är det bara att sätta igång!

Sagospelet Äventyr stimulerar fantasin och tränar spelarna att samarbeta. Tillsammans skapar de i spelet sagor där de själva är hjältarna.

Sagospelet Äventyr är avsett som en introduktion till hobbyn. Ett problem med rollspelsmarknaden har varit att det saknats en bra inkörsport för barn och yngre. När jag själv började, med den första Elricboxen till Drakar och demoner, var regelhäftena små och innehöll föredömligt lite regler. Det är så, och ändå enklare, som jag vill hålla Sagospelet Äventyr.

Syskonspel
Sagospelet Rymd släpps innan jul 2020, och Sagospelet Skräck under 2021.

Supplement och spelstöd
På vår hemsidan finns en mängd gratismaterial att ta hem.

Vi som gjort Äventyr
Regelmakare är jag och min dotter. Spelet har i mångt och mycket lekts fram med mina Dungeons & Dragons Miniatures (även om vi spellekt mycket med mina Star Wars Miniatures också). Ville hon ha reglerna på ett visst sätt, så försökte vi anpassa dem därefter. Och utifrån det kom Sagospelet Äventyr till.
 
Last edited:
Top