Nekromanti Om nån nu orkar.

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Har ni som beställt FR från sfbok fått erat ännu??. Undrar mest eftersom jag förhandsbeställde mitt och det har inte kommit ännu. Har även hört en del imponerande om innehållet... oxå att kartan ska vara super bra. Hoppas starkt på detta, verkar ju vara värt 400 bucka zånes

Tack på förhand

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Jag förhandsbokade också från SF-bokhandeln för en tid sedan och fick min i tisdags.
Har inte hunnit läsa så mycket än, men det jag läst är väldigt bra.
Många säger att kartan ska vara väldigt snygg, och det är den helt klart, men framförallt så är boken i sig otroligt snygg.
Den är värd varenda en av de 400 kronorna!

/Max
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Jag var och köpte ett ex i butiken den 29 eller 30:e maj, då hade de ca 5-6 ex kvar. Så om du hade förhandsbeställt innan borde den rimligen vara påväg hem till dig. Om nu deras lager inte tog slut. De andra spelbutikerna (i Stockholm), verkar inte ha fått in den ännu (åtminstone lyser den med sin frånvaro på deras hyllor)!
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Indeed den bästa kampanjboken från FR hitintills. Har köpt och spelat både 1st och 2nd edition FR, och den här senaste är ju klart den bästa, i alla avseenden!!!
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
fan va lustigt.... den borde ju ha kommit !!!. Idioter.. säkert bara för att jag bor i norrland ;)

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Antagligen fick de in för få.. det brukar de få (PH tex, antal förhandsbokade : ca 200, antal inkomna första leveransen: 80)

Eller så är det posten det är fel på.. :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Om du menar senaste till 3rd edition, nej jag äger inget själv, men det jag sett i en bekants ex var tillräckligtför att våga mig på en jämförelse. Om du menar de tidigare versionerna så har jag dem båda två.

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Re: Om nån nu orkar + Åsikt om nya kartan

Jag fick mitt ex från Sfbokhandeln i fredags. Då hade jag förstås varit lite 'tjatolle' och skickat extra email med innehållet "ni måste skicka den så fort den inkommer, ni måste, ni måste" :gremwink:

Angående kartan så är den inte mycket att hurra för. Visserligen ser den snygg ut men är också väldigt ömtålig. Hade den varit tunnare än så här och vi hade snackat smörpapper. Det är nog bara en tidsfråga innan den går i tusen bitar. Bara du tar i den och öppnar upp den får den veck och knölar.
Värst är dock att de har ändrat geografin. För att få in så mycket områden som möjligt på kartan så har de saxat en hel del. Berg har kapats, floder ändrat riktning, slätter blivit hälften så stora, etc. Speciellt för centrala Faerûn har detta fått förödande effekter. Jämför gamla kartor över Lands of Intrigue och Vilhon Reach med nya och du får en smärre chock. Typiskt också när jag hade tänkt köra en mini-kampanj i Erlkazar under sommaren. Landet existerar inte längre, varken namnmässigt eller geografiskt :gremwink:
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Om nån nu orkar + Åsikt om nya kartan

Ett litet tips angående hållbarheten (sorry om du redan gör så här, då kanske det känns överflödigt) Köp klisterfilm som tecknare och konstnärer använder för att paint-brusha med. Plasta sedan helt sonika in kartan! En polare i London använder sin gamla FR karta som köksbordsunderlägg. Och den kartan är väl ca 5-6 år gammal!

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Om nån nu orkar + Åsikt om nya kartan

Vet ej om det heter precis klisterfilm, men det skall finnas butiker som säljer papper, färg och pennor o dyl, om du bor i Stockholm, pröva Matton på Birger Jarlsgatan!

"Slå en t4:a, det går bättre då..."
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Om nån nu orkar + Åsikt om nya kartan

Vilken välsorterad bokhandel som helst bör ha klisterfilm, dock inte i så stora format som till en bordsduk. Vanligast är att man plastar in böcker, men filmen kommer på rulle så den kan räcka en bra bit (även om den kan vara dyr). Ytterligare en fördel är att man kan skriva och rita på filmen med vattenlösliga pennor, och sen bara torka bort det!
 
Top