Nekromanti Om "Motion: Ny logotyp till Föreningen WRNU"

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Nu har jag lämnat in en motion där följande står att läsa:

Eftersom eventuellt byte av logotyp har diskuterats under en längre tid och förslag till en ny logotyp har tagits fram under året, föreslår jag att:

- Logotypen som står att finna på http://www.acc.umu.se/~bitch/wrnu/logotype_wrnu_v10.png antas som ny logotyp för Föreningen WRNU.

- Styrelsen tar fram enkla tips på hur logotypen och/eller dess komponenter kan användas i olika föreningssammanhang och -arrangemang.
Jag tänkte att man kan börja diskutera motionen nu, så kanske det går snabbt att ta ett beslut på årsmötet.

Den andra att-satsen kändes lite viktig för mig; notera att jag skrivit "tips" istället för "riktlinjer".

Eftersom föreningens verksamheter är så självstyrande vill jag verkligen inte att vi försöker påtvinga någon att använda logotypen, eller begränsa någon i hur de får använda den. Jag litar hellre på att föreningsmedlemmar tar egna beslut kring det. Om det leder till att det finns ett gäng intressanta mutationer av loggan i användning så ser jag inte det som ett problem. Leder det till att ingen använder loggan ser jag inte heller det som ett problem, helt ärligt :gremsmile:
 
Top