Nekromanti [OFF] Nomic, någon?

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag har nyligen upptäckt nomic, spelet där man reglerna går ut på att du ska ändra i dem. Själv tycker jag att det är jättekul, men har insett att vissa bara sitter med ett "Men... vad GÖR man?" när de läser startreglerna. Medans vi andra inte kan göra annat än att försöka inse vidden av alla möjligheter...

Nu funderar jag på om de människor som faktiskt inser nomics storhet dväljs här på wrnu. Om så, posta i denna tråd, så ska jag starta en nomic-tråd så snart vi är tillräckligt många!
 

aneqrs

Veteran
Joined
27 Jul 2008
Messages
2
Det är en fascinerande idé, men i praktiken tycker jag det blev ganska feset. Halvdan, ofokuserad spelkonstruktion samsas med spelande av ett halvdant, halvfärdigt spel.

Kanske blir det bättre om man begränsar friheten lite och har mer av ett övergripande ramverk. Att man säger att "vi ska lira ett grottröj, den som först hittar Yendor's amulet i the Mazes of Menace vinner!".

Hmmm... eftersom jag/vi redan nu debatterar upplägg och regler, betyder inte det att vi precis började spela? :gremwink:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Tja, jag skulle kunna lägga upp reglerna här för diskussion så att ni kunde kommentera och påverka vilka regler vi borde börja med, men det vore lite misslyckat att göra i OFF-tråden. Ny tråd skapas strax.
 
Top