Sorry för dubbelt inlägg och mitt temprorära anmärkande humör, men signaturen måste ju vara he stands...
Ja ok, ska sluta nu. Du är ju krigaren, jag är vapenbäraren.
"Bara undra hur lång tid det tar att bli en bra oen spelare..."
Ett spelmöte ungefär. När man väl fått kläm på regelprocedurerna och hur världen är så ska det inte vara några större problem. Resten av världen får man utforska.
"menar är det nån som ägnar hela sin fri tid åt det eller så?"
Vi frilansare, i alla fall... /images/icons/wink.gif
Lektion 5: Grundläggande våld. Hur rundan ser ut. Öva på anfalls- och försvarsslag.
Lektion 6: Avancerat våld. Hur man slår skada, och hur man kryssar i Trauma, Smärta och Blodförlust.
Lektion 7: Förbättringsslag.
Lektion 8: Repetition geografi.
Lektion 9: Samhällskunskap Mundana.
Beräknad tid: ca en kvart per lektion, om eleven är trög som en vattenmättad tvättsvamp.
Mer än så behöver en spelare inte veta om Eon. Besvärjelsekonstruktion, improviserad magi, överavancerat våld och vad som egentligen hände mellan slaget för skada och kryssen för Trauma, Smärta och Blodförlust behöver en spelare inte veta, utan förpassas till överkursen.
Det är helt klart överkurs - den enda som behöver veta sånt är spelledaren. Det enda spelaren behöver veta är hur han slår ObT6 mot värdet när spelledaren säger till. /images/icons/wink.gif
Det är inte svårt att vara spelare när SL måste sköta allt. Det blir tungt, jobbigt och trögt när spelarna sitter bakåtlutade och SL sitter och svettas bakom skärmen.
Närå, skämt vid siden om (fruktansvärt internt
Jag antar att det finns en hel del överkurs som man klarar sig utan i början. Och det kan man ju ta till sig allt eftersom. Det var väl detta du försökte inseminera (eller hur vad det nu det hette) /images/icons/wink.gif
Men är man en bra Eon-spelare utan att kunna ett dyft om reglerna? Tja, allt beror väl på definitionen. Man kan ju vara en bra spelare utan att kunna reglerna. Det är ett som är sant iaf...
/Sir Foilan
...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...
"Jag antar att det finns en hel del överkurs som man klarar sig utan i början. Och det kan man ju ta till sig allt eftersom. Det var väl detta du försökte inseminera "
Exaktemente.
"Men är man en bra Eon-spelare utan att kunna ett dyft om reglerna?"
Man är (enligt min ringa åsikt) en bra spelare om man 1) har kul, 2) roar de andra och 3) inte bromsar spelflödet med till exempel korkade regeldiskussioner. Med hjälp av läroplanen lär man sig det som man behöver för att inte bromsa spelflödet.
hmm... krävs det 100 inlägg för att bli soldat... jag tar tillbaks det förra inlägget =P
för övrigt så varierar det ganska mycket från person till person om man lämpar sig till rollspel
i stockholm riskerar du ingen artärblödning... soooft
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.