Ungefär så, ja
Det var något åt det hållet jag tänkt. Jag vet att du bara kastade ur dig idéer som du kom på, men när du sedan presenterar dem bör du nog försöka utveckla dem lite mer. Det bästa är nog om du hittar på uppslag som kan skapa äventyr istället för äventyr i sif. För att illustrera med exempel:
Företaget har mystiska förbindelser med Yakuzan och stora mängder pengar flyter till de senare. Det hela är väl dolt under dotterbolag som officiellt handlar antikvarier. Rollpersonerna kan dras in i denna härva via antingen ett dotterbolag, företaget självt eller Yakuzan. Båda parterna är skoningslös och skulle inte tveka att döda för att skyddd hemligheterna.
Äventyrsuppslag på detta tema:
1) Rollpersonerna är ansluta till någon Yakuzaklan och sköter affärerna med vapenföretagets dotterbolag och får problem med antingen polis eller konkurrerande klaner / företag. Det hela kan handla om allt från rena actionscenarion till infiltrationsförsök.
2) Rollpersonerna jobbar för ett konkurrerande företag och snubblar över misstänka filer, avlyssnar ett känsligt samtal eller något i den stilen. De gräver djupare och upptäcker att förbindelserna går djupare än vad de kudne ana. I själv verket är företaget ett marionettföretag helt styrt av Yakuzaklanen och...
3) Rollpersonerna dras in i någon handling lik någon av de ovan, fast de inte alls vill vara där eller har något med saken att göra. Det kan röra sig om att de får reda på något elller får tag på något avslöjande.
Nu var det där bara något jag kom på i samma takt som fingrarna swischade över tangentbordet, men du förstår hur jag menar. Det är nog värt mödan att utveckla varje idé lite mer, om än med mer genomtänkta idéer än den jag slängde ihop som exempel.